Randstad-talent maakt Manpower-carrière

Logo en logotyep ManpowerOok Jilko Andringa promoveert binnen Manpower. De voormalig Nederlands landendirecteur van Manpower is deze week benoemd tot ‘Regional Managing Director’. Dit is niet zomaar een extra managementlaag: Andringa krijgt in zijn nieuwe rol ook verantwoordelijkheid voor de Belgische, Luxemburgse, Zwitserse en Oostenrijkse markten. Ook recruitmentdochter Vitae valt onder Andringa’s gezag.

Daarmee verovert een tweede Nederlander een positie in de hogere echelons van het Amerikaanse bedrijf. Eerder werd Hans Leentjes benoemd tot lid van het Executive Management Team. Opmerkelijk genoeg kennen beide heren elkaar van concurrent Randstad, waar Leentjes tot 2004 en Andringa tot 2008 werkzaam was.

Uit die kweekvijver komt ook Frits Scholte, die Andringa opvolgt als directeur Nederland. Scholte werkte bij Randstad, toen hij in 2008 commercieel directeur van Manpower Nederland werd. Scholte komt overigens uit de Vedior-stal.

Merkenshuffle

Ook maakte Manpower een herindeling van de merkenstructuur bekend. Manpower Inc. noemt zichzelf voortaan ManpowerGroup. Onder die naam shufflet het bedrijf met de eigen merken. Voortaan is het uitzendmerk Manpower een aparte dochter van de Groep, net als outplacementdochter Right Management. Voor alle ‘resourcing-activiteiten van professionals’ lanceert het bedrijf het label Experis. De gehele operatie zal in de komende jaren geleidelijk worden uitgevoerd.

Geef een reactie

2 Comments