Dutch Interactive Awards: Manpower? Hahahaha!

Het blijft toch behelpen in ons landje. Mogelijk is er voor een zo klein land als het onze eenvoudig een te groot aantal awards, waardoor per award de kwaliteit te wensen overlaat. Maar dat vandaag Manpower bij de Dutch Interactive Awards is gekozen als winnaar in de categorie Best Recruitment (ja, het moet dan wel weer in het Engels om het serieus over te laten komen) is ronduit lachwekkend. Want let op, dit is de homepage van Manpower:

image

Hahahahaha! Jawel, laat ik sympathiek zijn en er vanuit gaan dat slechts 90% van de bezoekers van deze homepage werkzoeker zijn. En die 90% van de bezoekers moeten dus een vermijdbare extra klik doen om op een pagina met een zoekfunctie te komen. Wat een absolute blunder!

En die site krijgt de Dutch Interactive Award in de categorie (of is het category?) Best Recruitment. Hahahaha!

 

.

Geef een reactie

7 Comments
  • peter
    says:

    Tja, de digitale revolutie van Manpower. Tjonge tjonge, ik zit er nog steeds met verwondering naar te kijken. Al die mooie woorden en vooral mooie titels van de jongens en meisjes bij Manpower. Maar kijk eens naar de website manpower.nl of werkenbijmanpower.nl of nog erger (nog steeds) manpowergroup.nl. Het is allemaal niks. Dat geldt ook voor hun geweldige social media strategie. Het is toch allemaal alsof het gemaakt is door een stagaire. Wie beheert daar nou trouwens de digitale strategie en marketing? Want het is echt niks. en dat al vijf jaar. Ooit eens gesproken met die knaap die daar marketing digitaal was of zo. Hele mooie verhalen en vooral een soort argogantie maar geen duidelijke visie en vooral niet uitvoerbaar. En trots dat hij was op deze prijs
     

  • Dino Dzankovic
    says:

    Volgens mij tijd om de “hele” nieuwe website onder de loep te nemen Marc? Ik had een tijd geleden gelezen dat je het met de oude gedaan hebt, dat was niet zo positief.

    Kijken of ze hiervan hebben kunnen leren?

  • Wouter van Voorst tot Voorst
    says:

    Er was ook wat onduidelijkheid over de ‘category’ wat ons betreft.
    Wij hebben namelijk een ‘out-door recruitment campagne’ ingezonden. #Deloittewish. Daar was onze case omheen geschreven. En dus totaal niet de carrieresite. Als we dat namelijk hadden gedaan…

    Apart verhaal, #appelsmetperen.

  • Tim
    says:

    Het gaat volgens mij om de gehele casus vanaf plan tot uitvoering. Ze geven zelf aan dat ze een stijging van profielen hebben van 584% en 250% meer bezoekers. Dat is een goede realisatie.
    Wellicht dat de jury niet eens online heeft gekeken maar puur op basis van de presentatie hun oordeel heeft gebaseerd, want Delloite en Rhinofly waren wat mij betreft veel beter uitgevoerd. Maja ik zat dan ook niet in de jury 🙂

  • Bas van de Haterd
    says:

    Ach Marc, zelfs werken bij heineken was genomineerd, toen wist ik in ieder geval al dat je de verkiezing totaal niet serieus kon nemen. 

    En de jury stelt dat het aantal bezoekers en de conversie sterk gestegen is. Ze zijn in ieder geval uit gegaan van daadwerkelijke resultaten. De vraag is natuurlijk, ten opzichte van wat gestegen. Als je van dramatisch naar matig gaat doe je relatief iets heel erg goed. Of het echt goed is… daar maalt men vaak niet om.