Modern Media en Minescape ronken misplaatst

Medaille voor slechtste Ik ben nog steeds niet helemaal bijgekomen van het lachen naar aanleiding van de Dutch Interactive Awards uitverkiezing van Manpower als winnaar in de categorie Best Recruitment. Maar het lachen verging me spontaan toen ik vanochtend een misplaatst ronkend persbericht ontving van de twee partijen (Modern Media en Minescape) die deze blunder voor Manpower hebben gerealiseerd. Misplaatst ronkend vanwege de miserabele kwaliteit van de homepage, en vanwege de volgende zin:

Gisteravond sleepten Modern Media en Minescape de award binnen. Met de overwinning werden medegenomineerden in de categorie recruitment Maximum, iPROFS, Rhinofly en Guilty People verslagen.

Volgens mij werd gisteravond het gezonde verstand verslagen. Niet de partijen die door Modern Media en Minescape met volstrekt gebrek aan fatsoen worden genoemd.

De miserabele kwaliteit van de homepage die Modern Media en Minescape voor Manpower hebben gerealiseerd is deze:

Manpower | Homepage

Een pagina waaruit blijkt dat Manpower niet kan kiezen voor wie de homepage primair is bedoeld. Voor toekomstige uitzendkrachten, voor klanten en prospects of voor geinteresseerden in Manpower? Weet je wat, we laten de bezoeker gewoon kiezen! Zonder na te denken over de omvang van de verschillende doelgroepen die deze pagina gaan zien. Waardoor de grootste doelgroep altijd vermijdbaar een extra klik voor de kiezen krijgt.

En het wordt nog veel erger, want als je dan een keuze heb gemaakt, krijg je dit te zien:

Manpower | Homepage 2

 

Een pagina met een overduidelijke global navigation waar de drie keuzes nog een keer worden herhaald! Waarom dan niet bovenstaande pagina als homepage tonen? Of vinden Manpower, Modern Media en Minescape het leuk om de grootste doelgroep werkzoekers te pesten of voor idioot uit te maken? Blijkbaar…

Dat Manpower met deze site aangeeft een grote sprong voorwaarts te hebben gemaakt zegt vooral iets over de situatie waar het bedrijf vandaan komt. Wat overigens hun vreugde en trots om die sprong voorwaarts niet minder maakt. Maar dat twee zichzelf respecterende bureaus zich daarvoor op de borst slaan in het licht van bovenstaand knoeiwerk is ronduit verbijsterend. Maar mogelijk zegt dat vooral iets over deze twee bureaus… En natuurlijk over de jury van de Dutch Interactive Awards. Want die dienen zich collectief dood te schamen.

Ik zal binnenkort eens een uitgebreid bezoek brengen aan de Manpower site. En de kwaliteit van de site toetsen vanuit het perspectief van een werkzoeker. Waarbij het eerste struikelblok in ieder geval al genoegzaam bekend is…

Geef een reactie