De tweede productpresentatie van de dag: door buzzmonitor Coosto. Dat kan wel eens bijzonder interessant worden. Of zoals mede-oprichter Toine Verheul het noemt: Social media monitor en webcare tool. Waarbij hij Coosto in real-time laat zien op basis van een voorbeeld waarbij hij naar de buzz rondom Etos kijkt.
Het voert veel te ver om te beschrijven wat er allemaal met Coosto kan op basis van een korte presentatie van 20 minuten. Ik kon het eerlijk gezegd ook niet eens bijhouden wat hij allemaal liet zien. Maar ik werd er wel heel vrolijk van. Daarom ga ik Verheul vragen of ik een test kan doen om uitgebreider Coosto onder de loep te nemen.
Buzzmonitoring voor merk en werk is natuurlijk bijzonder belangrijk maar voor zover mij bekend gebeurt het nog nauwelijks of louter incidenteel. En dat terwijl in e-commerce het zo langzamerhand zeer belangrijker aan het worden is. Wat wordt er over ons gezegd binnen sociale media? Het kan tenslotte sterkt beschadigend zijn voor het merk. En dat is natuurlijk niet anders binnen online recruitment.
Verheul laat ook nog een prachtig voorbeeld zien van de Twitter influence van een bepaalde gebruiker. Waardoor ik zeker met Coosto wil gaan spelen.
Twitter wordt door Coosto near real-time gemonitored, andere (sociale) bronnen worden meerdere keren per dag geintegreerd. In totaal claimt Coosto 300.000 bronnen te monitoren.
1 Comment