Op 9 mei kreeg ik de eerste mail van Intermediair die mij meldde dat de site binnenkort geheel zou worden vernieuwd; en vandaag kreeg ik de eerste (en enige?) herinnering in mijn electronische postbus:
Interessante wijziging van woordkeus! Dit is de eerste zin van de vorige e-mail:
Binnenkort vernieuwt Intermediair.nl de techniek achter haar website
En nu wordt er dus gesproken over een verbeterde website. Betekent deze wijziging dat er geen nieuwe techniek achter Intermediair komt te zitten? Gaat Intermediair dan door met Adicio? Laat ik het maar op een bijzonder onhandige woordkeus houden; want dat zou betekenen dat het San Diego project is mislukt.
De tekstschrijver mag overigens wel per direct worden ontslagen; want hoe kan je nu in één zin een positief statement (verbeterde website) combineren met een negatief statement (slechts één cv)? Daar is dus ook al niet over nagedacht…
En verder gebruikt Intermediair wederom het volstrekt vage woord binnenkort, dus er valt nog steeds geen staat op te maken wanneer de site nou werkelijk live gaat.
De vraag is nu of er nog een derde (en laatste?) e-mail komt of dat het is afgelopen met de herinneringen. In het eerste geval duurt het nog zeker tot eind juli voordat de nieuwe versie van Intermediair live gaat. In het laatste geval kan het vanaf nu elk weekend raak zijn. Blijkbaar zijn ze bij VNU Media gek op mysterie. Een beetje triest…
Gijs Bos
says:Ik mis jou ook Marc 😉
Tsja, ik heb overduidelijk geen verstand van het lanceren van websites (zie hierboven). Ik vlieg vanavond naar het Great Barrier Reef, dus dat is ook al geen reden om terug te komen. Maar een drankje met familie en vrienden op een bootje op de grachten…
Ik heb nog een programma tot September, daarna terug naar NL of naar nog vreemdere plekken. Genoeg tijd om te beslissen.
Gijs Bos
says:Gefeliciteerd Marc, je had gelijk. Ik neem een lekkere fles annanaschampagne voor je mee!
Marc Drees
says:Yes! Nu rest nog de vraag: wanneer kom je eigenlijk terug? En waarom blijf je niet gewoon ergens op een van die idyllische plekjes hangen? Moet ik iets over het weer in Nederland vertellen?
Gijs Bos
says:Deal! <p>
Als je Mei niet redt, dan wacht je tot september. De zomer periode is altijd een zwakke periode voor recruitment (kijk naar het aantal vacatures). Een grote lancering (zoals deze) laat je niet asynchroon lopen met je acquisitie van nieuwe klanten/upselling van bestaande.
Monster zal wachten met de promotie van 6sense tot het (wat verder) uit (de) beta is. Reden: dan gaat het pas geld opleveren bij de grote klanten (lees: prijsverhoging of verminderde prijsdaling).
Wat andere bedrijven (buiten Monster) doen interesseert VNU waarschijnlijk weinig. <p>
Weddenschap: een verse ananas of een fles champagne. Aan jou (vooraf) de keuze.
Marc Drees
says:Tja, vooraf is nu te laat. Maar doe me toch maar een fles ananaschampagne… En voortaan gewoon naar me luisteren. Dat scheelt…
Gijs Bos
says:VNU zou wel gek zijn als ze lanceren voor het hoogseizoen voor kandidaten en werkgevers. Ik schat zo laatste week Augustus (goedkope media voor de promotie) tot 2e week September.
Marc Drees
says:Hier wil ik wel een zware weddenschap op zetten! Dat zou betekenen dat VNU later lanceert dan het nieuwe initiatief van Jan-Peter Cruiming (geannonceerd voor 15 juli) en zelfs het risico loopt na de 6Sense lancering (weliswaar in beta) van Monsterboard te zitten. Daar kunnen de ego’s van VNU Media niet mee omgaan.
Daarnaast hebben ze voldoende toegang tot media om ook in hoogtijdagen een goede deal te hebben.
Dus doe maar een voorstel van het onderpand van de weddenschap en maak vervolgens voorbereidingen om dat naar mij op te sturen!