Er zijn veel manieren om de populariteit van een sociaal netwerk te meten, maar de omvang van de social media buzz is in dit verband misschien wel de meest natuurlijke. En wat gebeurt er vervolgens als je de social media buzz van Hyves en Facebook gedurende het afgelopen jaar tegen elkaar afzet. Nou, dit:
Coosto: Social media buzz over Hyves (blauwe lijn) en Facebook, juli 2010 – juli 2011
De grote blauwe piek in november 2010 is de overname van Hyves door TMG. Waarmee het er serieus op lijkt dat TMG Hyves precies op de piek heeft gekocht. Want sindsdien heeft het aantal berichtjes over Facebook het aantal berichtjes over Hyves ruim ingehaald. Hoor ik een herhaling van Sugababes aankomen? En kent iemand Sugababes nog…?
Brechtje de Leij
says:Basically doet het er niet toe. FB, Twitter, Hyves, Google+ – je kunt je voorstellen dat je met al je accounts op een gegeven moment overal terecht kan. En dan gaat het om toegevoegde waarde. Content is nog steeds king. En locale content, daar heeft Hyves plenty van. En daar kun je een boel leuke dingen mee.
hemp
says:Floris Raymond en Yme die tegelijkertijd op Hyves zijn gedurende het weekend belooft natuurlijk veel. Hyves is nog ongeA venaard op de Nederlandse markt al hoor ik steeds meer mensen die overstappen op FaceBook maar ReseauCampus verovert op dit moment hard de Franse Social Networking markt.
Maarten
says:Hi Marc,
Je zou in de politiek moeten gaan. Gister was Hyves nog hip. Nu weer een 2.0 van de Sugar Babes. Moet niet gekker worden.
Maar Hyves werft in ieder geval nog steeds. We zoeken nog een jr. b2b marketeer en een front end developer. Gewoon omdat het kan :-).
Marc Drees
says:Het artikel over Hyves is weer hip is niet door mij geschreven, maar door Martijn Smit. Geloof me, ik zal “Hyves is weer hip” nooit in de mond nemen 😉
Brechtje de Leij
says:Niet zo doen hè Marc
Marc Drees
says:Ik heb het natuurlijk niet over het mobiele domein. Daar zal Hyves binnenkort ongetwijfeld Sugababes de hielen laten zien…
Ruben @ Poolz
says:hyves? Wat is dat?
Marc Drees
says:Een soort Sugababes 2.0