Sinds kort (?) is LinkedIn in de persoonlijke timeline van gebruikers vacatures aan het pushen, waarbij de presentatie van die vacatures een angstaanjagende gelijkenis vertoont met de social ads waarmee LinkedIn zoveel kwaad bloed heeft gezet. Wat als direct gevolg had dat LinkedIn een heel klein stapje terug heeft gedaan en niet langer de avatars van LinkedIn ‘members’ bij een advertentie toont. Of toch wel?:
De vacature die Google op LinkedIn heeft geplaatst is natuurlijk niets anders dan een advertentie. Google heeft hiervoor betaald en LinkedIn probeert de responserate zo hoog mogelijk te maken door deze vacature in de timeline van potentieel relevante ‘members’ te tonen. Waarmee bovenstaand voorbeeld niets anders is dan de volgens LinkedIn niet langer gebruikte versie van social ads. Inclusief avatars.
Peter
says:De score is 3:1 volegsn LinkeIn zelf:
https://s0.2mdn.net/viewad/2486823/1-300x250_JP_Quality-nooffer.jpg
Daniel Rijswijk
says:Het lijkt mij dat je deze vacatures ziet als je in je profiel hebt aangegeven dat je openstaat voor job opportunities? (Volgens mij hebben de meeste LinkedIn members deze optie aanstaan.)
Of is dat niet zo?
Jan Wienk
says:Dit is echt ideaal! Zo kan ik direct zien welke vacatures actueel zijn en bij interesse kan ik eventuele medewerkers van dit bedrijf benaderen om vragen te stellen over de organisatie. Tevens kan ik direct zien of er mensen uit mijn netwerk bij dit bedrijf actief zijn. Super interessant en transparant.
Wilco Crone
says:Ideaal?!? Ik zie op mijn homepage van LinkedIn al 6 vacatures. Ik ben helemaal niet op zoek naar een baan, dus waarom mij lastig vallen met vacatures! Niks social media meer, maar puur een jobboard aan het worden……..
Wilco Crone
says:Een erg vervelende toepassing! Weet iemand hoe dit eventueel is uit te schakelen?