Digitaal-werven, Mobillion en Recruitr: knoeiers!

Weet iemand wat arbeidsmarktcommunicatie is? Kan hij/zij dan even contact opnemen met de verzamelde intelligentie bij Digitaal-werven, Mobillion en Recruitr? Want gezamenlijk zijn zij blijkbaar niet in staat om tot een fatsoenlijke lijst van invloedrijke online arbeidsmarktcommunicatie experts te komen. Getuige onderstaande opsomming:

invloedrijke online arbeidsmarktcommunicatie experts

Inderdaad, probeer maar eens tot 5 AMC experts te komen in deze opsomming van 16 namen. Mij lukt het niet. Bas van Toor is toegevoegd door Michel Rijnders (inderdaad, evenmin een online AMC expert) die hiermee ongetwijfeld de onzinnigheid van de door Digitaal-werven, Mobillion en Recruitr uitgeschreven uitverkiezing wenst te onderstrepen.

Wat een flauwekul…

Kunnen de drie knoeiers per direct mijn naam van deze lijst verwijderen. Bij voorbaat dank!

Geef een reactie

28 Comments
  • roos van vugt
    says:

    @bas ik werk(te) al vanaf 1996 in de recruitment en arbeidsmarktcomm wereld, maar wellicht maakte ik toen geen verschil… of is het jou tot recentelijk -zoals je het noemt -niet opgevallen.
    Maar omdat ik de benoeming door een volstrekt onbekende van Mobillion erg vreemd vind en vooral omdat ik vind dat de credits naar anderen moeten gaan, heb ik mij van de lijst laten verwijderen.

  • Rob van Elburg
    says:

    ……Wel leuk… dat Bassie (eindeliijk) na twee jaar doorbreekt in de gevestigde online orde… 24/11 in de agenda.. RIDE’s Social your Future….

    Dan gaan we echt los J 

  • Jasper van Bladel
    says:

    Het lijkt me goed om even aan te geven welke rol wij als Mobillion vervullen bij deze verkiezing. Het idee van de verkiezing is van Bas van de Haterd die ons heeft gevraagd hem te helpen bij de uitvoering van het idee als een vorm van sponsoring. Wij hebben de kennis en de middelen in huis om dit soort verkiezingen te faciliteren dus wilden we dat wel doen.
    De opzet van de verkiezing is zondanig dat de ‘markt’ bepaalt wie er genomineerd wordt en wie er in de top 10 komen van de “meest invloedrijke online AMC expert” (een goede titel hiervoor blijft lastig). Mobillion heeft geen invloed op de genomineerden en het stemmingsverloop en zit ook niet in de jury.
    Ons lijkt het vooral interessant voor mensen die minder lang in de AMC wereld zitten om te weten wie daar de afgelopen jaren veel invloed hebben gehad. Om zo bijvoorbeeld te weten wie je kan gaan volgen om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Deze verkiezing kan daar een aardige aanzet voor geven.

  • Bas van de Haterd
    says:

    @Thomas: Je bent ook heerlijk negatief. Maar ik nomineer ze, wil niet zeggen dat ik op ze gestemd heb. Ik denk dat je een degelijke lijst moet hebben, ik heb daarbij gedacht aan wie ik denk dat invloed hebben gehad. Je vraagt over mijn sprekers? Niet de laatste 10 jaar nee, daar hebben ze niet zoveel invloed gehad. Wel in de komende misschien, dat is iets dat de tijd zal leren.

  • Marc Drees
    says:

    Jawel, na een blog posting, meerdere reacties, een e-mail en een tweet ben ik eindelijk verwijderd van deze volstrekt bizarre lijst. Het zou nog beter zijn als de totale site wordt verwijderd, maar dat is ongetwijfeld weer een brug te ver voor het achterlijke trio.

  • Bas van de Haterd
    says:

    @Marc: Ieder zijn mening. Ik ben inderdaad aan het nomineren geweest omdat ik het een interessant experiment vind. Het spijt me als je het vervelend vind dat ik jou beschouw als een beïnvloeder van hoe de markt er nu uit ziet. Sorry.

    @Thomas: wederom één van mijn nominaties. Mijn gedachtengang is dat de ATS’en een grote rol hebben vervuld in het hele digitaliseringsproces van online recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Ik heb daarbij (heel subjectief) gekeken naar de mensen die ik het gezicht vond van het ATS (bij PeopleXS is dat voor mij Eelco). Ik was bezig van alle ATS’en iemand toe te voegen, maar daar ben ik nog niet geheel aan toe gekomen.

  • Thomas Waldman
    says:

    En ik maar denken dat we met 20+ “beste,… awards” wel al genoeg eigenpijperij in de recruitment branche kende:)
    Vooral de keuze voor een CFO van een ATS (Eelco Scheltinga) is het bewijs van creatieve armoede bij de organisatie mijns inziens.
    Als we nou gewoon allemaal ons werk goed doen en prachtige recruitment campagnes neer zetten hebben we geen tijd meer voor dit soort geneuzel in de marge.
     
     

  • Bas van de Haterd
    says:

    @Marc: Aangezien verder lezen dan de headline niet voor iedereen is weggelegd even een paar kleine nuances. Het is een initiatief van Mobillion/recruitr waar Digitaal-Werven zijn steun aan geeft. Ze rijken de award uit op het event, that’s it. 

    De keuze voor de naam online arbeidsmarktcommunicatie expert is niet de meest gelukkige, daar ben ik het mee eens. Andere opties als online recruiter waren dat ook niet en online arbeidsmarktman of zo is ook zo’n vage term. Daarom proberen ze het op de homepage uit te leggen onder het motto van: iedereen met invloed op de markt voor online recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. 

    De lijst is natuurlijk nog lang niet compleet en het is de bedoeling dat mensen zelf mensen opgeven.  Ik ben gisteren persoonlijk een aantal mensen erin gaan zetten die ik denk dat veel invloed hebben gehad op de markt, waaronder jij. Is die lijst dan goed? Nee, dit zijn voor 80% de mensen die IK vind dat van invloed zijn geweest. 

    @Roos: dat Kim je genomineerd heeft, heeft mij ook bijzonder verbaasd. Juist omdat we in voorbesprekingen ook gehad hebben over het feit dat het gaat om ‘het eerste online decennium’ dus 2000 – 2010. Aangezien je pas redelijk recent echt invloed op hoe de markt zich ontwikkeld bent gaan hebben begrijp ik die nominatie ook niet. 

    @Valeri: je gebruikelijke argument, dus ik zou zeggen: noem eens een vrouw die invloed heeft gehad op hoe de markt van online recruitment zich tussen 2000 en 2010 heeft ontwikkeld tot waar we nu zijn. Nomineer die. Zorg dat al je vrouwen er op stemmen, wie weet wint ze wel. Ik ben in het begin van de online periode nooit een vrouw tegengekomen in de wereld die echt bezig was met de nieuwe online ontwikkelingen. Niet online, niet in reacties op blogs, niet als blogger, niet op netwerkbijeenkomsten, nergens. Dus ik ken ze niet, dat is volgens mij pas iets van de laatste jaren. Maar dat is het mooie aan dit systeem: iedereen mag mensen nomineren, dus zet degene die ik gemist heb, die veel bijgedragen hebben aan de markt van online recruitment en arbeidsmarktcommunicatie er vooral tussen!

    • Marc Drees
      says:

      Wat een relevante nuance, fijn dat je dat even oplost voor de headline scanners. Het blijft onveranderd collectieve stupiditeit, zeker gezien het feit dat je zelf actief bezig bent geweest met het nomineren van personen. Dus ga eens lekker denomineren.

    • Michel Rijnders
      says:

      Er worden wel selectiecriteria toegepast, maar welke zijn onduidelijk? Bas van Toor die IK vind van invloed te zijn geweest lijkt verwijderd te zijn. Dat terwijl hij de enige is die op de recruitmentdance de online markt echt in beweging kreeg. Daarmee heeft hij meer invloed dan ik of Marc.

  • Roos van Vugt
    says:

    ah kom Marc sta je een keer op een lijstje…. Maar wat schetst MIJN verbazing, ik werd vanaag genonimeerd (weer op zo’n lijstje!), door een volstrekt onbekende dame van -jawel- Mobillion. Heel snel daarna ging ze me volgen op Twitter. Ik heb hel hard met mijn hoofd op het mijn breau lopen bonken… en nee ik heb haar niet geretweet. Zonde Mobillion…

    • Marc Drees
      says:

      Op een lijstje voor arbeidsmarktcommunicatie experts? Daar hoor ik (met vele anderen) niet op thuis. Ik ben geen AMC expert. En van het decennium? De helft van de genomineerden lag 10 jaar geleden nog in de luiers…