Kort geleden bracht ik een bezoekje aan de Nederlandse versie van Experteer, een niche vacaturesite met de slechte trekjes van TheLadders. En na dat bezoekje word ik werkelijk plat gebombardeerd met mail van Experteer. Er gaat vrijwel geen dag voorbij of er valt een evangelische e-mail op mijn electronische deurmat.
Dit is het ‘juweeltje’ van vandaag:
Inderdaad, naast de boodschap van de dag is er ook continu de poging om mij een betaald account aan te smeren. Betalen voor spam, best een bijzonder idee…
En eergisteren was er deze e-mail:
Heerlijk, tot ik een betalend ‘lid’ van Experteer ben ga ik spam ontvangen. En omdat ik geen enkele mogelijkheid heb gevonden om me uit te schrijven bij Experteer is dat dus tot het einde der tijden. Denkt Experteer nou werkelijk dat ze mij een plezier doet door mij gevangen te houden en met spam te bekogelen? Hoe dom kan je als site zijn?
Een suggestie voor Experteer: Geef altijd een optie om je uit te schrijven en maak die optie eenvoudig vindbaar en duidelijk zichtbaar. Zorg tegelijkertijd voor een waardevolle dienst zodat er geen reden is om van die optie gebruik te maken. En probeer niet continu gebruikers te verleiden tot het nemen van een betaald abonnement. Het enige wat je bereikt is irritatie en het negeren van alle boodschappen. Lekker slim…