Jawel, wij van WC-eend adviseren … WC-eend. Iets dergelijks moet uitzendbureau Unique hebben gedacht toen ze een onderzoek deden onder ruim 4.000 werkzoekenden met verschillende achtergronden. Waarbij ik me onwillekeurig afvraag of Unique dat onderzoek via een polletje op de eigen website heeft laten lopen. Want dit zijn de resultaten:
Op één staat dus de vacaturewebsite met 95 procent als populairste zoekmiddel. Daarna volgen uitzendbureaus met 83 procent en de website van het UWV werkbedrijf werk.nl met 62 procent. Toch doen de krant en de zoekmachine Google het ook niet slecht met zo’n 61 procent.
Verrassend? Wel als je kijkt naar het bijzonder hoger percentage dat uitzenders scoren. Onwaarschijnlijk hoog zelfs. Tenzij het om WC-eend gaat natuurlijk…
O ja, ieder zinloos onderzoekje is tegenwoordig voorzien van een infographic. Dus ook het onderzoekje van Unique. Wil je het echt zien? Klik dan op:
Chris Stapper
says:Ja! Kunnen we alsjeblieft ophouden met al die willekeurige, ongegronde, nietszeggende, puur op zelfpromotie gerichte onderzoeken?
Misschien dat er dan tijd en aandacht ontstaat voor onderzoeken die wel echt de moeite zijn.
Overigens, Marc, overweeg ik om statistiek te gaan bestuderen (ik ben al bezig) puur om (een deel van) dit soort postings van je over te nemen.
Marc Drees
says:Wel op RecruitmentMatters toch?