Heeft iemand dit wel eens gezien op LinkedIn? Niet slechts een vacature van het bedrijf bij een profiel van een medewerker van dat bedrijf, maar een foto van jezelf (in dit geval dus Doron Vermaat) met de functietiel en het logo van het bedrijf erbij. Ongetwijfeld bedoeld om de conversie te verhogen. Zou het werken?
John
says:Is al 6 maanden beschikbaar, geen testfase en wordt niet aan anderen vertoond. De ctr’s zijn boven gemiddeld.
Michel Rijnders
says:Ja, dit is onderdeel van de social advertising waar iedereen een tijd terug nog zo een schande over sprak. Misschien dat ze de hele advertentie niet aan je vertonen als je je privacy settings hebt aangepast.
Marc Drees
says:Dit is natuurlijk een volstrekt andere toepassing dan jouw smoelwerk bij anderen te tonen… Hier wordt jouw smoelwerk bij jezelf vertoond. Heeft daarmee niets te maken met de social ads faux pas van LinkedIn
Michel Rijnders
says:Ik zeg ook niet dat het hetzelfde is. De advertentievorm is onderdeel van de social advertising. Daarnaast kan het zijn dat ze dit gebruik van je foto onder dezelfde privacy settings scharen. Of dat nu terecht is of niet.
Doron
says:Michel, ik heb mijzelf afgemeld voor social ads op LinkedIn dus dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
Thomas Bos
says:Nog niet gezien, maar denk wel dat het werkt.
Richard van der Blom
says:Volgens mij bevindt dit zich nog in de testfase, en is het een feature om Linkedin (nog) aantrekkelijker te maken voor mensen die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging. Hierdoor wordt het weer interessanter voor recruiters en headhunters om de meest uitgebreide premium accounts te nemen. Kortom, in mijn mening: ludieke actie met commerciële doeleinde.