Lifebrander is bij twee eerdere bezoekjes een volledige teleurstelling gebleken. Een eerste bezoek kort na de lancering (begin) 2010 was een gruwelijke ervaring. Maar ook zo’n drie maanden geleden, naar aanleiding van een makeover, bleek de site nog altijd een ongekende baggerzooi. Vasthoudendheid kan de oprichters echter niet worden ontzegd, want vandaag ontving ik een mail met de volgende tekst:
Sinds vandaag hebben we een nieuwe interface. We hebben een aantal nieuwe functies toegevoegd, de manier waarop je je CV kunt opmaken makkelijker gemaakt en daarnaast de algehele ‘flow’ verbeterd. Wij denken dat het een duidelijke verbetering is, maar probeer het vooral zelf uit op onze site. Mocht je nog wat missen, laat het ons dan weten !
Nou, dat laat ik me geen twee keer zeggen!
De homepage
En verdomd, de site ziet er inderdaad weer (iets) anders uit:
En dit keer is er vooral meer ruimte gemaakt voor de diensten van Lifebrander. Betaalde diensten natuurlijk, want er moet wel een kacheltje branden. Zeker als je in twee jaar tijd een site drie keer van schilletje veranderd. Dat is niet gratis.
Helaas is er buiten dat schilletje helemaal niets veranderd aan het proces om een profiel/cv aan te maken binnen Lifebrander. Het converteren van mijn LinkedIn profiel is nog altijd even omslachtig en geeft hetzelfde lachwekkende resultaat:
Met andere woorden, Lifebrander is nog steeds een volstrekt zinloze service. Die manier waarop je je CV kunt opmaken is niet makkelijker gemaakt. Verder is de algehele ‘flow’ niet verbeterd. Er is niets gedaan aan wat het probleem van Lifebrander is: onduidelijke waarde ten opzichte van hoge kosten (de inspanning om tot een cv/profiel binnen Lifebrander te komen). En dat is erg onhandig voor een personal branding site.
Conclusie
Ook de derde ‘verbetering’ van Lifebrander is volledig mislukt. Drie keer is dus niet altijd scheepsrecht. Waarom blijven sommige mensen toch volharden in het trekken aan een morsdood paard?