BranchOut is langs de expontentiele curve van haar piramidespel ondertussen opgeklommen tot 12,5 miljoen monthly average users (MAU). Waarmee de onverbiddelijke implosie natuurlijk ook steeds dichterbij komt. Maar opvallend genoeg doet Nederland op geen enkele manier mee met de groei van het LinkedIn kloontje op Facebook.
Sterker nog, ondanks de recente samenwerking tussen StepStone Nederland en BranchOut is het aantal aanmeldingen in Nederland tot het absolute nulpunt gedaald. Een opvallende ontwikkeling, gezien de grote voorliefde van ons Nederlanders voor alles wat met social te maken heeft.
Maar de cijfers liegen niet. Het aantal tweets met de mededeling dat iemand zich bij Branchout heeft geregistreerd (started using BranchOut) is sinds enkele dagen tot nul gereduceeerd:
Aantal social media berichten met: “started using branchout”, 1 januari – 5 april 2012. Bron: Coosto
Voor de goede orde, de rode kolom in de grafiek is de dag dat de samenwerking tussen StepStone Nederland en BranchOut live ging.
Het “StepStone” effect heeft slechts een zeer beperkte en kortdurende impact gehad op het aantal BranchOut aanmeldingen in Nederland. Terwijl er in de periode van 1 t/m 5 april wereldwijd het aantal MAU’s met maar liefst 600.000 is gestegen heeft Nederland hieraan precies 0 MAU’s bijgedragen. Da’s wel heel mager…
Die enorme groei van het gemiddeld aantal maandelijkse BranchOut gebruikers vind ik steeds raadselachtiger worden. Waar komen deze schapen toch vandaan?