Adver-Online toch alleen verder?

Logo en logotype AamigoO GroupMedio januari meldde AamigoO dat het bedrijf in exclusieve onderhandeling met Adver-Online was getreden met als doel een volledige overname van laatstgenoemd bedrijf. De reden voor deze opvallende actie:

Een overname van het 100%-belang in Adver zal een substantiële bijdrage leveren aan de strategie van AamigoO.Services

Een verrassende actie van het beursfonds, die mogelijk was ingegeven door het door Adver-Online ontwikkelde freemium ATS (HROffice).

Maar gisteren was er ineens dit bericht:

AamigoO Group maakt verder bekend dat de lopende besprekingen met Adver-Online B.V. voorlopig zijn gestaakt.

En dat bericht roept een aantal vragen op met als belangrijkste: als Adver-Online een substantiele bijdrage had moeten leveren aan de strategie van AamigoO.Services, wat is dan op dit moment de situatie van datzelfde AamigoO.Services. Tenslotte is er nu dus geen bijdrage vanuit Adver-Online te verwachten.

En wat zijn de consequenties voor Adver-Online nu de overname door AamigoO waarschijnlijk geen doorgang zal vinden? Er zit steeds minder muziek in vacaturereselling, zoveel is zeker. Dus maar een beetje doorrommelen met allerlei eigen frommelsites (denk VacatureBase, Vacaturevijver, GoudenGidsBanen)? HROffice uitrollen? Waarbij ze ineens collega VONQ op de markt gaan tegenkomen, nog even los van andere freemium ATS’en.

Ik ben benieuwd of we ooit nog zullen horen of de besprekingen definitief zijn gestaakt. Of dat we de huidige mededeling als zodanig mogen beschouwen. Ik gok voorlopig op het laatste. En daarmee staat Adver-Online er ineens weer helemaal alleen voor.

Geef een reactie

2 Comments