Kijk, dat is nou een prachtig voorbeeld van Het Nieuwere Werken; ZZP-ers die op basis van complementaire expertise zichzelf in een opportunitisch samenwerkingsverband bundelen: Employer Brand Netwerk. Het is natuurlijk droevig dat het net in een domein gebeurt wat als volstrekt overbodig kan worden gekwalificeerd (employer branding en arbeidsmarktcommunicatie), maar dat doet niets af aan het principe.
Een groep zelfstandige experts die elkaar kunnen versterken door zich gezamenlijk naar de markt te presenteren. En daarmee een wel zeer interessant alternatief te bieden voor de traditionele bureau’s op dit gebied. Die natuurlijk evenzeer overbodig zijn. En waarom is dit initiatief zo interessant? Omdat elk van de negen experts zich iedere dag dient te bewijzen bij zijn/haar opdrachtgever(s). En daarmee een kennis en ervaring vergaart waar een traditioneel bureau slechts jaloers op kan zijn. Ook al is die kennis en ervaring natuurlijk volstrekt overbodig…
Nog geen aanhanger van unbranding en op zoek naar onnodige expertise? Dan kan een bezoekje aan het Employer Branding Netwerk weleens bijzonder waardevol blijken.
Annemarie Stel
says:Marc, ik heb oprecht bewondering voor de manier waarop je ons een schouderklopje geeft en tegelijkertijd zo volledig jezelf blijft – Marc de mopperpot met een straffe mening. Dank je wel.
Marc Drees
says:Ik doe mijn best 😉