BranchOut: minder MAU dan BeKnown

Er heeft zich een interessante ontwikkeling voorgedaan, hoewel 99% van de lezertjes ongetwijfeld een geeuw van verveling niet zullen kunnen onderdrukken. Maar met ingang van vandaag is het aantal monthly active users (MAU) van LinkedIn kloontje BeKnown (van vacaturesite Monster) hoger dan dat van collega-kloontje BranchOut. En dat terwijl BranchOut enige tijd geleden nog als een LinkedIn killer werd gezien en BeKnown nooit enige werkelijke tractie heeft ontwikkeld. Waarmee voornoemde ontwikkeling dus alles zegt over de deconfiture van BranchOut en in het geheel niets over BeKnown. De ontwikkeling van de MAU van beide kloontjes sinds 1 augustus 2012 ziet er als volgt uit:

Aantal monthly active users BranchOut en BeKnown, 1 augustus – 11 januari. Bron: Facebook

Aantal monthly active users BranchOut en BeKnown, 1 augustus – 11 januari. Bron: Facebook

Vandaag bereikte BranchOut een dieptepunt van 220.000 MAU waar BeKnown fier op 240.000 staat. Getallen die natuurlijk zeer schril afsteken tegen het maximale aantal van 12.900.000 MAU dat BranchOut in het voorjaar van 2012 wist te halen.

Maar die tijden zijn reeds lang vergeten. Nu is BranchOut slechts een uitgebrande start-up met teveel VC funding. Eentje voor de geschiedenisboeken.

Geef een reactie

2 Comments