Het verhaal van Mijn UWV is anders dan UWV eerder meldde; naar nu blijkt zou er niet zijn teruggegaan naar de situatie van medio december bij het weer online brengen van dit deel van de UWV site:
UWV is er in samenwerking met IBM en Unisys in geslaagd een nieuwe infrastructuur op te bouwen en snellere, zwaardere servers te plaatsen.
Dat is waarschijnlijk positief nieuws voor de ongeveer 20.000 dagelijkse gebruikers van Mijn UWV; ervan uitgaande dat die nieuwe en zwaardere servers ook daadwerkelijk een verbetering betekenen van de performance van Mijn UWV.
Overigens is er sprake van een tijdelijke oplossing:
Volgens het UWV is de storing ontstaan door ‘timing problemen’ tussen de databaseservers en de applicatiesoftware. Deze problemen zijn tijdelijk opgelost door onde rmeer wijzigingen in de applicatie en de infrastructuur in te bouwen. Nu de portal weer online is, wordt gewerkt aan een structurele oplossing.
Dat wordt in de nabije toekomst dus wederom billen knijpen als een structurele oplossing geimplementeerd moet gaan worden.
Of zal deze keer het testen achter een DigiD omgeving niet meer ‘lastig’ zijn? En zal er gezorgd worden voor een backup zodat in geval van problemen wel direct naar de oude situatie terug kan worden gegrepen? En hoe kunnen ‘timing’ problemen ervoor zorgen dat een omgeving er meer dan een week uit ligt? En wanneer is die structurele oplossing gereed?
Vragen, vragen, vragen.
Maar gelukkig is er nog dit:
Ook volgt een diepgaand analyse om een soortgelijke storing in de toekomst te kunnen voorkomen.
IK ben zo benieuwd of we ooit iets van de uitkomsten van deze analyse gaan horen. IK heb een donkerbruin vermoeden…
Dirk Goossens
says:Gratisch tips: Vacaturelijstje vrijgeven en testen met live data in demo omgeving.