Een event dat al een tijdje in mijn agenda staat en ik zeker niet wil missen is The Social Conference. Evenals bij voorgaande edities is de organisatie er in geslaagd een mooie lijst met interessante sprekers en onderwerpen te creëren. Dus toen ik gevraagd werd of ik live verslag wilde doen van dit event in Pakhuis De Zwijger te Amsterdam, was de keuze snel gemaakt. En dat alles, in ruil voor een korting voor de lezers van RecruitmentMatters. Dat heet goed geregeld.
De onderwerpen die 14 februari besproken worden gaan niet expliciet over recruitment. Maar zoals bijvoorbeeld personal branding de werelden van recruitment en social media raakt en overlapt, zo past het thema "Social in business" prima in recruitmentland. Trouwens, kijkend naar de sprekers zie ik sowieso redenen genoeg om hierover te schrijven. Zoals altijd moet de bezoeker keuzes maken. Op basis van het programma kan dit nog lastig worden.
Een kort overzicht van de sprekers die ik graag wil horen.
We beginnen met keynote speaker Peter Kim, VP Managing Director van R/GA. Op zijn blog heb ik kunnen lezen dat hij een holistische aanpak propageert wanneer het gaat om "consumer relations, employee collaboration, and value chain management". Fijn, iemand die verder kijkt dan social media als doel.
Tijdens het event zal hij spreken over Social Business and Beyond, waarin hij zeker ons meer over zijn holistische aanpak zal vertellen:
[…] the best brands realize that future growth requires shifting away from legacy strategies of horizontal and vertical integration and navigating a roadmap to the future that leads beyond social business.
Ik ben benieuwd naar zijn verhaal.
We vervolgen met de eerste keuze: Jordi van de Bovenkamp, Tan Lam of René Jansen. Onderwerpen die ze bespreken zijn respectievelijk: Contentcreation, Connection Hyperinflation en The Social Enterprise. Klinkt allemaal ongelofelijk interessant, in het Engels.
Mijn interesse gaat uit naar de devaluatie van het gelinkt zijn. Voornamelijk omdat de invloed van de groter wordende aantallen connecties van velen me irriteert. Dus ik zal Tan Lam (Social Media Manager bij Airbnb) zijn verhaal zeker bijwonen. Op de website leidt hij zijn presentatie in met de vraag: So how do we find real value in and meaning behind the connections we create in our online communities?. Het leggen van een connectie is doodeenvoudig, toegevoegde waarde eruit halen is een ander verhaal.
De derde presentatie die ik graag wil bijwonen is van Ronald Velten (Chief Marketing Officer bij IBM) met als titel: Bridging the gap between Social, Marketing and Sales. Niet alleen omdat hij er een pragmatische sessie van wil maken, maar ook omdat ik benieuwd ben naar de lessons learned van IBM en of het zendende Twitteraccount van IBM Retail NL (https://twitter.com/IBM_Retail_NL) er onderdeel van uitmaakt.
Om deze presentatie te kunnen zien, moet ik helaas Ronald Kleverlaan en Kees Verhoeven missen. Ook al ken ik ze niet.
Dan nu voor mij een no-brainer. Niet alleen omdat Anneli Rispens (Mrs 2.0 who went back to 1.0) een boek van hem (Richard Millington) aangeraden heeft, maar voornamelijk omdat ik meer waarde hecht aan wetenschap dan aan het blaten in het luchtledige.
In this presentation, Richard will explain how organizations can use proven principles of social sciences to increase the level of activity in your community.
This will include an understanding about what motivates people, the key principles people need to know, how to embrace psychology and social-psychology, and finally a showcase of organizations which have built thriving communities upon social science principles.
Eens kijken of mijn opvatting dat het toch de wetenschap van het nattevingerwerk is, stand blijft houden.
Wederom moet ik met deze keuze anderen laten schieten, zoals een paneldiscussie met Mikky Vrolijk en Danny Mekic, het verhaal over privacy door Arjan El Fassed, Arjen Mulder (Warchild) en Peter Kentie met Creating value for cities through social business.
De volgende keuze die ik moet maken is lastig. Er moet namelijk gekozen worden tussen Marian Spier (TEDx ecosystem), Peter Vlemmix (Welcome, you also live in a panopticon) en Vincent Boon (giffgaff). Het verhaal van giffgaff vind ik erg interessant. Deze mobiele aanbieder heeft wel een heel aparte insteek. Ik heb echter geen zin in een verkoopverhaal. Door de wijze waarop de presentatie wordt aangekondigd vrees ik het ergste.
Dus ik kies voor Marian Spier (Vice-president/ Head of Experience). Omdat TEDx een geweldig podium biedt voor ideeën en omdat ik er wekelijks naar kijk. Op de site staat geen korte aankondiging, behalve de titel TEDx ecosystem. Meer is ook niet nodig. Gewoon naar toe gaan dus.
We sluiten af met keynote speaker Nathalie Nahai. Zij noemt zichzelf Web Psychologist. Hilarische titel trouwens. Ze zal ons meenemen in de psychologie van online invloed onder de noemer: Going Social: The Psychology of Online Influence; een onderwerp dat iedereen die iets online doet zal moeten aanspreken. Ze wil antwoord geven op de vraag, hoe je klanten online kunt winnen en behouden. Hopelijk is m’n hoofd op dat moment nog niet ontploft met alle informatie van die dag.
Genoeg redenen dus om erbij te zijn. Ik hoop je 14 februari in Pakhuis De Zwijger te zien! Lezers van RecruitmentMatters kunnen EUR 50 korting krijgen op een toegangskaart door bij de registratie de kortingscode TSC3RMT in te vullen. Doen dus!
2 Comments