Ik zit deze middag op een event voor partners en klanten van Coosto, de social media monitor van Nederlandse bodem. En voor dit event zijn maar liefst 2 hastags beschikbaar: #navigator en #na13. Naderhand maa even via Coosto bekijken welke de meeste tweets heeft opgeleverd.
We beginnen het event met niemand minder dan de CEO van Coosto, Toine Verheul. Hij zal ons iets vertellen over nieuwe features en ontwikkelingen binnen Coosto voor het komende jaar. En natuurlijk vooral wat wij (gebruikers) daar vervolgens mee kunnen doen.
Ik ben benieuwd.
Interessant! Verheul geeft aan dat Coosto in het eerste kwartaal van 2013 hard aan de slag gaat om de klantwens van real-time informatie zo goed mogelijk te honoreren. Natuurlijk is de Twitter informatie in Coosto al real-time maar gaat dit betekenen dat ook van andere bronnen de informatie net zo snel beschikbaar gaat komen?
Verder heeft Coosto besloten om voor elk mobile platform een native app te gaan ontwikkelen. Ook dat komt dit jaar op de markt.
Coosto gaat demografische informatie (leeftijden en geslacht) toevoegen aan haar monitor. Vanuit segmentatie-overwegingen is dit natuurlijk bijzonder interessant. Wat te denken over berichten in relatie tot werkloosheid in combinatie met leeftijd… Ik kan bijna niet wachten. Ik zal ook nog wel even gaan navragen wat die demografische informatie precies gaat inhouden want dit is voor online recruitment wel een aantrekkelijk aspect.
Naast haar GeoMark functionaliteit (geografische herkenningspunten in de tekst van de berichtjes) komt Coosto ook met GPS informatie. De meeste mensen hebben GPS uitstaan; volgens Verheul staat in slechts 2% van de gevallen de GPS functie in smartphones aan.
Over de beoordeling van sentiment gaat straks Rob de Wit Frank Scheelen meer vertellen. Daar ben ik zeker heel erg benieuwd naar; want zoals bekend kan Coosto niet (goed) omgaan met ironie en sarcasme. Hebben ze daar een oplossing voor gevonden? Dat zou pas echt fantastisch zijn, maar mogelijk is dit nog iets teveel gevraagd.
Verder vertelde Verheul iets over lijstjes, wat bijzonder makkelijk en zinvol klonk maar waar ik uiteindelijk niets zinnigs over kan zeggen omdat ik ontdekte dat ik blijkbaar niet goed heb begrepen wat hij zij tijdens het typen van deze zin… Volgens mij is het iets van een permanent filter wat ik kan samenstellen en vervolgens een naam geven zodat ik daar separaat mee aan de slag kan binnen Coosto. Dus misschien weet ik het ook nog wel een beetje…
Verder heeft Verheul het nodige verteld over webcare, maar dat is mijn ding niet.
1 Comment