Vandaag ben ik bij een Social Media Club Amsterdam (#smcadam) meetup en versla ik al livebloggend de presentaties van een viertal start-ups die zichzelf en hun (binnenkort te lanceren) online dienst aan het toegestroomde publiek mogen voorstellen. Daar hebben ze exact 10 minuten de tijd voor, dus geen tijd voor brede bespiegelingen over markt en doelgroepen. Wat doe je en voor wie is het bedoeld?
Ondertussen zijn Nouncy, Showrush en iLost geweest en is het nu tijd voor de laatste start-up; SocialExpress. Voor SocialExpress ben ik eigenlijk gekomen omdat k een Coosto junkie ben. En SocialExpress stelt dat ze mooie plaatjes van Coosto data kan maken. Dat moet ik natuurlijk zien!
SocialExpress – Stunning social media reports in minutes
SocialExpress stelt social media verantwoordelijken in staat om data uit bestaande monitoring tools, zoals Radian6 en Coosto, te importeren en in een paar minuten te verwerken tot een visuele rapportage voor verschillende belanghebbenden binnen een bedrijf.
Dit is de homepage van SocialExpress:
Ivo Minjauw, mede-oprichter van SocialExpress gaat mij hopelijk vertellen wat deze online service precies aan voordelen biedt. Ik ben benieuwd! Minjauw vertelt in onnavolgbaar Vlaams zijn route van de studiebanken naar de oprichter van een start-up met een alpha (?) dienst. Want hij presenteert een mockup van wat zij nog moeten bouwen. En die mockup is feitelijk een rapportgenerator die gevoed zou moeten worden vanuit monitoring tools (in het geval van SocialExpress is dat Radian6 en Coosto).
Afijn, het moet dus nog allemaal gebouwd worden… Dat was dus wel een stuk minder dan ik had verwacht.