Vandaag is bekend geworden dat De Persgroep een tweetal onderdelen van Wegener gaat overnemen; AutoTrack en JobTrack. En daarmee is een overname van het totale Wegener concern dus blijkbaar van de baan, hoewel dit in eerste instantie wel de bedoeling van De Persgroep was.
Eerder had TMG zich al afgemeld als kandidaat om Wegener over te nemen. Waarbij TMG overigens ook achter het net vist als het om AutoTrack en JobTrack gaat; een tweetal onderdelen waar het bedrijf medio december 2012 nog van aangaf interesse in te hebben.
Het persbericht van Wegener over de overname van AutoTrack en JobTrack vermeld overigens nauwelijks iets over JobTrack, afgezien van het volgende:
Als onderdeel van de transactie is tevens overeengekomen dat De Persgroep het intellectuele eigendomsrecht op de merknaam en bijbehorend internetdomein van JobTrack verwerft.
Dat klinkt alsof Wegener bij de verkoop van AutoTrack aan De Persgroep er JobTrack gratis bij heeft gegeven. Als een soort douceurtje. De Persgroep brengt JobTrack ongetwijfeld onder bij VNU Vacature Media. Maar wat moeten zij er vervolgens nog mee? Nationale Vacaturebank en Intermediair zijn aanzienlijk sterkere merken dan JobTrack; hooguit is er regionaal nog enige waarde aan JobTrack te onderkennen.
Omdat zowel de naam als het domein wel door De Persgroep worden overgenomen zal het bedrijf er toch wel iets mee van plan zijn. Het zou me niets verbazen als JobTrack op dezelfde manier geassimileerd gaat worden zoals eerder gebeurt met VKbanen, AD en Trouw. Waarmee JobTrack uitsluitend nog in naam zou bestaan.
Het online recruitment avontuur van Wegener is hiermee volledig voorbij. Eerder waren online referral site Spotajob en netwerksite CareerID al begraven. En nu dus JobTrack. Het wordt steeds overzichtelijker in vacaturesiteland.
1 Comment