Gisteren ontving ik deze e-mail van Bersin by Deloitte:
Mogelijk is mijn Engels roestig geworden, maar ik begrijp uit deze uitnodiging dat er voor mij een gratis toegangskaart voor iRecruit klaar ligt, met de vriendelijke groeten van Bersin by Deloitte. Nou… dat blijkt enigszins anders te ligggen.
Want als ik een e-mail stuur naar de contactpersoon krijg ik de volgende reactie:
WTF? Waarom stuur je mij een uitnodiging als je geen kaarten hebt? Want daar komt deze boodschap feitelijk op neer.
En die vraag stel ik dan ook aan de persoon die mij de oorspronkelijke uitnodiging heeft gestuurd. Om vervolgens deze reactie te ontvangen:
Een interessante reactie, om het maar heel mild uit te drukken. Van een persoonlijke uitnodiging tot our apologies for any confusion. Bersin by Deloitte kan een cursus Hoe schrijf ik een correcte uitnodiging goed gebruiken. Je zal iets dergelijks maar als prospect ontvangen. Da’s meteen een zeer koude prospect erbij. In mijn geval is het slechts een koude blogger.
Thomas van Beem
says:Bij mij hetzelfde. Eerst een uitnodiging voor een VIP-ticket, daarna aanbod om voor te participeren. Anyway: ben er wel bij maar dan gewoon als VOP (Very Ordinary People)….
Jeroen
says:Hè jammer, was wel gezellig geweest om je daar te treffen…
Maar in de categorie ‘wat een lachertje’ krijgen ze 10 punten
Annemarie Stel
says:Dit is basic marketing: eerst lekker maken en als je toehapt, kom je erachter dat het wel kan, maar… gewoon geld kost.
Of ze hebben ergens tussen de eerste en tweede mail ontdekt dat RecruitmentMatters een kritisch blog is en geen grote corporate die in de nabije toekomst een heleboel geld zou kunnen gaan verbranden aan de Big Data flauwekul van Bersin. Kwestie van verwachte ROI.
Wat een sukkels.
Sandor
says:Hoe vul ik mijn CRM………