De laatste sessie van de eerste dag wordt verzorgd door Inge Geerdens, oprichter en CEO van CV Warehouse. Zij gaat proberen de bezoekers wakker te houden met haar praatje getiteld: The art and science of selling the value of sourcing. Wat als volgt wordt omschreven:
Sourcers are required to promote and sell their value frequently to different stakeholders – candidates, clients, hiring managers to name a few, but it is not the easiest of tasks.
Oke, dit gaat waarschijnlijk meer over PR en marketing dan over sourcing. Mogelijk gaat dit de kortste blog posting van de dag worden. Maar dat kan ook met de behoefte aan een borrel te maken hebben.
Ja, het gaat om tips and tricks voor het pitchen van de meerwaarde van sourcing. In haar geval op basis van de ervaring naar aanleiding van het pitchen van haar business idee. Maar dat heeft inderdaad niets te maken met sourcing anders dan dat het ook voor sourcing toe te passen is. Ik ga daarom mijn vingers rust geven en mij mentaal voorbereiden op het netwerken tijdens de borrel.
Haar verhaal heeft als essentie dat het presenteren van je plan misschien wel belangrijker is dan het plan zelf. Nu begrijp ik in ieder geval waarom er zo ontzettend veel gruwelijk slechte softwaretoepassingen zijn die toch funding hebben gekregen. Weer wat geleerd.
Arno Bouwens
says:Ineens is mij ook duidelijk waarom we de premier hebben die we hebben :-s