Gisteren kreeg ik een bedelemail waarin voor het eerst in tijden weer eens werd afgegeven op de bestaande orde in een poging om aandacht te krijgen:
Op donderdag 2 Juni gaan wij live en begint onze missie om de vastgeroeste recruitment wereld voorgoed te veranderen.
Jawel, de recruitmentwereld is vastgeroest, maar gelukkig is hier Lars Wetemans, CEO van Recruitz.io (self-funded startup, 14FTE) die daar verandering in gaat brengen.
Maar wat is er precies vastgeroest in dat recruitment wereldje? Nou, dit:
De meeste bedrijven richten zich op actief werkzoekenden door te adverteren op traditionele vacaturesites als Monsterboard en Indeed. Ze doen dit terwijl 81% van de werkzoekenden niet actief op zoek is naar een nieuwe baan, maar er wel voor open staan als er een interessante vacature voorbij komt.
Domme, domme bedrijven toch. Jullie gooien jullie geld weg door je vacatures op vacaturesites te plaatsen. Wat zijn jullie toch allemaal vastgeroest. Want waar zitten al die niet-actieve werkzoekenden? Hier:
Zij zijn niet actief op bovenstaande vacaturesites, wel op social media (2 uur per dag), online communities en zoekmachines als Google. Een recente studie heeft zelfs laten zien dat 73% van de 18-34 jarigen hun laatste baan heeft gevonden via social media en dat #vacature de populairste hashtag van 2015 was.
En laat Recruitz.io daar nou de perfecte oplossing voor hebben:
Wij hebben als eerste ter wereld een data-gedreven platform ontwikkeld waar programmatic advertising (automatische inkoop en optimalisatie van online ads), kunstmatige intelligentie en een verscheidenheid aan online media kanalen worden gecombineerd om advertenties voor vacatures te optimaliseren.
Hatseflats! Dankzij programmatic advertising en kunstmatige intelligentie als anti-roest middel gaan bedrijven voortaan alleen nog maar top talent als sollicitanten op hun functies krijgen. Dat niemand daar eerder aan heeft gedacht…