Zojuist werd ik gestoord door een plof op de digitale deurmat. En wat bleek? Bericht uit Düsseldorf (of Den Haag). De afzender? Cammio. Cammio kennen we natuurlijk allemaal als het bedrijf dat talent altijd en overal videoboodschappen laat opnemen en delen. Laten we eens kijken wat ze te melden hebben.
Den Haag/Düsseldorf, 20 mei 2021- De experts van Cammio Video Recruitment kondigen vandaag de lancering van Cammio Clips aan: een gloednieuwe uitbreiding op het bekroonde videosollicitatieplatform waarmee gebruikers altijd en overal videoboodschappen kunnen opnemen en delen! Cammio Clips helpt recruiters om talent per video aan te spreken en past in Cammio’s ambitie om geschreven tekst waar mogelijk te vervangen door video gedurende het hele wervingsproces.
Ik dacht dat ze dat al konden. Hm. Ik lees verder.
“Videoboodschappen kunnen een tegengif zijn in de huidige vaak sterk geautomatiseerde talentacquisitieprocessen die vaak als spammy kunnen worden ervaren”, legt Walter Hueber, medeoprichter en CEO bij Cammio uit.
Video als tegengif? Misschien heeft Hueber gelijk. Maar met Corona voelt het ook een beetje alsof we tegengif tégen video nodig hebben. Soit. Ik lees verder.
Van video is bekend dat het de retentie van berichten verbetert, evenals de klik- en responspercentages. “Het is de ideale manier om op te vallen in de vaak overvolle inboxen van kandidaten door een persoonlijk tintje toe te voegen aan elk gesprek dat je voert”, aldus Hueber. De betrokkenheid die dit met zich meebrengt heeft het potentieel om vertrouwen op te bouwen in elke fase van het wervingsproces. Bovendien kunnen recruiters een persoonlijke band opbouwen en tegelijkertijd tijd besparen op het opstellen van e-mails. De nieuwe functie is nu beschikbaar voor Cammio-gebruikers over de hele wereld.
Oké. Een persoonlijke band. Dat klinkt goed. Plus, woorden als responspercentages en wervingsproces doen het vaak goed. Maar het moet wel passen. En mijn scrabblebord pakt maximaal 15 letters.
Het bericht sluit af met een paragraafje waar boven staat dat het niet voor publicatie geschikt is. En ik begrijp waarom. Het gaat over remote aantrekken van talent, binden, selecteren, stappen in persoonlijkere talent journeys, video messages en nog wat geronk. Wat er precies staat mag ik niet vertellen. Maar exclusief voor de lezers van RecruitmentMatters heb ik de belangrijkste steekwoorden op het scrabblebord geplaatst. Doe er je voordeel mee.