Een jaartje geleden introduceerde Linkedin een stories feature, filmpjes van maximaal 20 seconden die maximaal 24 uur online staan.
Sharing Stories is an easy way to share your experiences and insights, and to build meaningful relationships with your professional community. LinkedIn shares Stories that you post for 24 hours.
Maar over twee weken is het einde verhaal.
Important: Stories will be removed from your homepage as of September 30, 2021, as we work to reimagine the video experience.
Voor alle duidelijkheid, ‘as we work to reimagine the video experience’ betekent niets.
“In developing Stories, we assumed people wouldn’t want informal videos attached to their profile, and that ephemerality would reduce barriers that people feel about posting,” wrote LinkedIn’s Senior Director of Product Liz Li in a blog post today. “Turns out, you want to create lasting videos that tell your professional story in a more personal way and that showcase both your personality and expertise.”
Het idee was dus om iedereen, behalve Chinezen, te verleiden om elke scheet die ze laten te delen met hun professionele netwerk. Linkedin wilde aan deze onwelriekende turbulentie verdienen door er reclame omheen te plaatsen.
Gelukkig bleek al snel dat professionals hun professionéle profiel minder makkelijk te grabbel gooien dan hun persóónlijke hebben en houden.
Einde verhaal, dus, voor Linkedin stories.