Sinds het begin der tijden wordt door opportunisten de dood van het cv aangekondigd. Deze voorspellingen vangen zonder uitzondering stof in het voorgeborgte terwijl het cv nog altijd alive and kicking is. Maar niet voor lang, als we tenminste de voorspelling van Jeff Taylor moeten geloven. Wie Jeff Taylor is? Foei, terug naar de schoolbanken om uw klassieken te leren kennen! Jeff Taylor is oprichter van Monster en heeft de Trumposaurus geÏntroduceerd. Als recruitment afficionado en paleontoloog is Taylor voor mij een idool! Maar ook een idool kan vreemde sprongen maken. En daar wil ik het vandaag over hebben.
Sinds enige tijd rammelt Taylor aan de boom met zijn nieuwe project: Boomband, en in een recent bericht op LinkedIn zegt hij hierover het volgende:
Have you checked your resumes expiration date? Introducing the Boomband Dossier.
I can’t wait to share this Resume Reinvention. We’re really building something new here!
The Dossier isn’t just an upgrade—it’s a complete reimagining of how ‘players’ present themselves. Think of it as your marketing home base, your career command center, and your professional brand identity.
Jawel, Taylor zegt dat zijn Boomband Dossier (BD) het cv gaat vervangen. Een boude uitspraak, die hij overigens meteen afschaalt door het een resume reinvention te noemen maar vervolgens direct opschaalt door het something new en complete reimagining te noemen. Colour me confused.
Verder spreekt Taylor over players, wat natuurlijk leuk past bij Boomband. Maar het gaat hier om werkzoekers. En dit zou dan het BD zijn:
Here’s the revolutionary flip:
It’s 80% CURRENT– What you’re crushing right now
–15% FUTURE – Your target roles, target companies, dreams, and goals
–5% TRACK RECORD– Just the highlights that matter – NOT all the things you never want to do again.
Oké, maar is dit iets waar LinkedIn zich bezorgd over zou moeten maken? Maar wacht, er is meer:
•Whole-Self Profile: Deep dives into your current role, hard and character skills, the team you play for right now + your Side-Hustles, Passions and Interests all equally represented.
•Reel Insights: Video shorts showcasing culture fit and your spectacular “boom moments”
•SA Lab/SkillsAbilities: Deep dive showcase of your specialized skills with mini interview segments queued up for active outreach: consulting, fractional, gigs, side hustles, and AI training opportunities
•Message Center: Inmail for comms/networking including your own Boomband email
•LinkedOUT Approach: Seamless connections to all your social feeds like Reddit, GitHub, Instagram+++
•AI Agents: Select you agent – ‘they”will help you build, navigate, and express interest in our marketplace Arena.
Allemaal goed en aardig, maar gaat Gen Z (of enige andere Gen) hiervoor zichzelf dupliceren met een BD? Ik lees bepaald geen killer app features, wel een aantal accentverschuivingen. Voor de volledigheid is hier dan een visueel voorbeeld (met wat extra knip- en plakwerk) van het BD:
![]()
Boomband Dossier (= BD = ‘cv’) – Boomband
Nou, LinkedIn/Microsoft kan zich weer focusen op het verbeteren van hun digitale cv en hoeft zich (om Boomband) geen zorgen te maken.
Voor de volledigheid, het team van Boomband op dit moment:
Ook een idool kan zich vergissen…
