Knollenstein; the week after

image

Verleden week meldde ik dat Broadbean de Nederlandse markt was binnen gevaren. En dat vraagt natuurlijk om een reactie van Neerlands grootste multiposter: Knollenstein Technologies.

Voor mij voldoende reden om Paul Stuurman (Managing Director van Knollenstein) eens te bellen. En dat was een opgewekt gesprek, want Stuurman zegt de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien.

Zijn vertrouwen is vooral gebaseerd op een belangrijk verschil tussen de Nederlandse en Engelse markt.

Stuurman: “De Engelse markt voor vacature-multiposting betreft vooral plaatsingen van teksten. Maar in Nederland vragen de grote vacatureleveranciers veel meer. Mijn klanten eisen dat hun vacatures vergaand opgemaakt kunnen worden. Zodat de investering in arbeidscommunicatie niet verloren gaat op het moment dat vacature naar een vacaturesite gepost gaat worden“.

Daarom ziet Stuurman Broadbean niet als een directe concurrent voor Knollenstein. Hoewel een extra concurrent op de Nederlandse markt natuurlijk een impact zal hebben. En dus ook Knollenstein niet onberoerd zal laten.

De vraag is natuurlijk of het gememoreeerde verschil in mogelijkheden van de verschillende multiposting providers het verschil gaat maken bij de keuze van de klant. Maar het zal nog even duren voordat deze vraag een antwoord gaat krijgen.

RecruitmentMatters zal de ontwikkelingen natuurlijk op de voet volgen en er regelmatig verslag van doen.

Disclaimer:
Ik ken Paul Stuurman al meerdere jaren en heb bij een aantal gelegenheden zaken met Knollenstein gedaan. Ik ken ook Dan McGuire (MD Broadbean) en heb nooit zaken met Broadbean gedaan.

Geef een reactie

7 Comments