Betere gebruiksvriendelijkheid? Leer het van retailers!

shopping basket Hoe zorg je nou voor de beste gebruikservaring? Het antwoord is simpel: Leer het van retailers! Dat is althans de conclusie van het Forrester rapport The Customer Experience Index, 2007.

Want daaruit blijkt dat retailers op de drie onderzochte terreinen (Praktisch, eenvoudig en prettig in gebruik) de beste scores binnenhaalden. Met Costco Wholesale overigens als overall winnaar.

En wat is er nou beter dan leren van de beste; dus heb ik eens gekeken naar de retailers die in Forrester’s top 10 staan:

  • Costco Wholesale
  • Borders
  • Barnes & Noble
  • Target
  • Staples
  • Old Navy
  • BJ’s Wholesale Club
  • Amazon
  • Sam’s Club

Jawel, negen van de tien bedrijven in de top 10 zijn retailers! Die moeten op de een of andere manier hun klanten dus meer waarderen dan banken, investeringsfirma’s, credit card bedrijven, verzekeringsmaatschappijen, mobiele telco’s, Internet service providers, TV maatschappijen, en ziekteverzekeraars. Want dat waren de andere takken van sport die zijn bekeken.

Dus ga ik de sites van retailers eens beoordelen om te zien wat we er van kunnen leren, vanuit een online recruitment perspectief.

In een negental afleveringen ga ik verslag doen van mijn ervaringen met elk van deze sites. Weer een belofte die een hoop werk betekent. Wat haal ik me toch altijd op de hals?

Geef een reactie

3 Comments