Aangezien zich nog altijd geen duidelijke overname-kandidaat aan de poorten van Monster heeft gemeld, dient de roadshow te worden doorgezet. Dat lijkt althans de belangrijkste reden van een artikel geschreven door Monster’s CEO (Sal Iannuzzi), op het blog van CNBC. Iannuzzi heeft het over Big Data, maar op een heel bijzondere manier:
The deluge of resumes faced by recruiters has completely out-paced their ability to identify the appropriate crop of candidates. Today, companies are receiving in the order of 100 – 200 applicants per job or about 3 million applicants for a 100,000 employee company. Candidates are just as overwhelmed given the 40,000 employment sites available to choose from.
Je voelt het natuurlijk al aankomen; Iannuzzi wil 6Sense, of meer specifiek SeeMore, promoten. Want hoe kan je anders de juiste kandidaat, respectievelijk de juiste vacature vinden?
Maar eerst maakt Iannuzzi de zaak nog wat dramatischer om het juiste effect te genereren:
Ironically, the ease of access made possible by the Internet has come full circle, making the function of hiring untenable and the prospect of looking for a new job arduous. Without further technological innovation in the human capital management space, this growing global issue will only get more complicated and acute.
Ahh… further technological innovation. Nou, enig tromgeroffel lijkt me op zijn plaats voor de onvermijdelijke inkopper:
Semantic search has been around for a while and many technology companies have invested in its future including Monster, Microsoft, Google and Apple. Semantic technology is helping to define a future where the contextual value of words provides a common language that eliminates duplication, increases accuracy, scales precision and yields efficiencies utilizing artificial intelligence that is powered to derive meaning from data.
Hopsakee! Monster is dus eigenlijk niets anders dan Microsoft, Google of Apple. Iannuzzi heeft geen last van bescheidenheid.
Het is slechts jammer dat Big Data een veel grotere bedreiging voor Monster vormt dan dat Monster oplossingen voor het managen van hun versie van Big Data. Want in de tunnelvisie van Iannuzzi komt blijkbaar de overdaad aan informatie binnen online recruitment uitsluitend van het teveel aan vacatures en cv’s? Zou de arme man oprecht onbekend zijn met de schat aan informatie over personen die over het Internet verspreid ligt? Of is dit slechts de laatste flikkering van de Monster kaars?
1 Comment