Randstad heeft in het kader van haar werkloosheidsverplaatsingsprogramma ‘Jeugd op Zoek’ de teller op 2.323 aan het werk geholpen jongeren staan. Een fraaie en vanzelfsprekend te verwachten stand, tenslotte heeft Randstad slechts vijf weken om haar marketingstunt tot een succes te maken. En dat betekent natuurlijk meer dan 10.000 jongeren aan het werk te helpen.
Om Randstad nog een extra steuntje in de rug te geven, hierbij de tijden en data dat het werklozenbusje gaat rijden. Jeugdige werklozen kunnen dan gezellig meerijden met Mirjam Sterk (ambassadeur Aanpak Jeugdwerkloosheid) of Lodewijk Asscher (minister SZW) op zoek naar een baan van minstens 4 weken:
Op 9 september vertrekt de bus om 12.30 uur ’s middags vanuit Utrecht. Mirjam Sterk en de Jeugd op Zoek ambassadeurs gaan op bezoek bij bedrijven om kandidaten direct aan te bieden voor de openstaande vacatures. Op 11 september vertrekt de bus om 9.00 uur vanuit Den Haag en stapt Minister Asscher bij het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid om 9.45 uur in de bus
Dennis
says:“Een verwachte en vanzelfsprekend te verwachten stand”. Een marketingcampagne voeren op deze manier gaat me echt te ver. Je zou Randstad moeten kunnen verplichten om cijfers openbaar te maken over een maand. Hoeveel van deze kandidaten zijn er dan nog aan de slag?
Werkgevers worden VERPLICHT om kandidaten aan te nemen. Zeker gezien het feit dat een Asscher op bezoek komt kun je je het als bedrijf bijna niet meer permiteren om nee te zeggen….
Marc Drees
says:Waarschijnlijk zijn het alleen bedrijven waarvan Randstad een toezegging heeft gekregen voor een (tijdelijke) plaatsing, het zou publicitair tenslotte heel akelig zijn als een werkgever tegen Asscher of Sterk zegt dat ze gezeliig een deur verder dienen te colporteren.
Michel Rijnders
says:Ga ja niet meereizen met de bus als embedded reporter? Lijkt mij een mooi (video)verslag 🙂
Marc Drees
says:Embedded reporters zullen er vast wel zijn. Vrolijk verslag doend van de jolige sfeer, akela Sterk die voorgaat in jubelzang terwijl ze roze brilletjes aan de bijna ex-werkloze jongeren uitreikt.
Jeroen
says:Daarom juist: jij erbij om de boel een beetje ‘in perspectief’ te houden :-).