Olifanten wassen, nieuwe cap gemini actie

Op Marketingfacts heb ik er een uitgebreid verslag van gedaan onder het kopje: Marco’s nieuwe carrière. Cap Gemini heeft namelijk een nieuwe actie genaam werk in vrijheid met de daaraan gekoppelde actiesite: olifanten wassen, waar je een film kan maken over een vriend, relatie of zo. Ik heb dus Marco Derksen, oprichter van Marketingfacts, als slachtoffer genomen voor mijn film.

Het concept is leuk gedaan, hoewel er op bepaalde punten nog wel wat te verbeteren is. De complete analyse heb ik reeds op marketingfacts geplaats, dus zal ik hier niet herhalen, die is daar te lezen.

Vooral sterk aan de actie vond ik de mogelijkheid dat sollicitanten kunnen aangeven wanneer je ze mag benaderen (ochtend, middag of avond) en via welk medium (telefoon of e-mail). Respect voor de kandidaat, erg sterk van Cap Gemini.

Geef een reactie

3 Comments
  • paul van oosterhout
    says:

    Ik snap de boodschap en insteek wel maar ik dacht “is dit het nu” toen ik het filmpje zag. Ik bedoel ej moet redelijk veel handelingen verrichten om er een te maken en als dit het resultaat is…

  • Bas van de Haterd
    says:

    Het blijkt heb ik inmiddels begrepen om een soft launch nog te gaan en de campagne moet nog worden gefinetuned. Dus we zullen er nog wel meer van horen denk ik.

    @Paul: ieder zijn smaak. Ik had ook mijn kritiek, maar het concept van ‘is dit het nu’ is wel iets dat veel mensen zal aanspreken. De uitwerking kan beter op een aantal punten.