Zoals Marketingfacts eerder deze week al wist te melden is 6% van de Internet gebruikers verantwoordelijk voor 50% van de click-throughs op online advertenties.
Vreemd genoeg constateert Marketingfacts dat het minder interessant is dat deze “Natural Born Clickers” vooral bestaan uit mannen in de leeftijdsgroep van 25-44 jaar met een gemiddeld inkomen onder de $ 40.000 dollar.
Want dit is juist interessant, gegeven het feit dat het gemiddelde jaarinkomen in de US op ongeveer $50.000 ligt.
Het is dus niet verbazingwekkend, dat hun online koopgedrag niet in verhouding is met hun klikgedrag op advertenties. Tenslotte hebben ze veel minder te makken! Wat mogelijk meteen verklaard waarom deze groep vaker vacaturesites (en veilingen en goksites) bezoekt.
Volgens Danah Boyd is het opleidingsniveau van de heavy clickers eveneens lager dan de gemiddelde gebruiker.
En deze twee kenmerken maakt het vacaturesites en werkgevers wel heel erg makkelijk om hun online vacature advertenties correct te targeten! De doelgroep ligt voor het grijpen en het is ook nog eens vrijwel de enige doelgroep die zich suf klikt op de irritante banners.
Je hoeft alleen nog maar de juiste banen achter die eerste klik te tonen en je bent klaar.