a broad surge in hiring activity led to increased demand for sponsored job advertising
Een tsunami aan openstaande arbeidsplaatsen overspoelt de globale arbeidsmarkt. Werkgevers staan als vanouds in de rij om advertentieruimte te mogen kopen. De cijfers van Recruit over het eerste kwartaal van 2021 liegen er dan ook niet om. Recruit heeft een omzet van ongeveer vier miljard euro. Grofweg anderhalf miljard komt op het conto van HR Technology (Indeed en Glassdoor), een groei van maar liefst 145% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
EBITDA margin was 37.7%, driven by a significant increase in revenue while costs increased to a lesser extent
De kosten groeiden minder hard. De marge is verbeterd van 10,6% naar 37,7%. De winst komt daarmee een slordige 900% hoger uit.
Dat zijn nog een cijfers. In 2004 leek Indeed nog een van de vele verticals.
Nu, in 2021 werkt Indeed als een klassieke vacaturesite met als extraatje dat werkzoekers ook van Indeed te weten krijgen of een werkgever top is of flop en wat passende salarissen zijn.
De belofte ‘one search all jobs’ is ergens halverwege overigens met het badwater weggegooid.