Guerilla marketing

Met dank aan HRlog en Bright, een fantastische guerilla marketing actie. Helaas is het filmpje niet meer zichtbaar, maar dat maakt het uitleggen over de actie niet minder leuk.

DTP’ers gebruiken een pakket van ADOBE (bekend onder de gemiddelde mensen van acrobat reader waarmee je PDF’s opent). DTP’ers (de mensen die advertenties opmaken) maken gebruik van hun pakket CS4, dat nogal populair is.

Dus als je dan een nieuwe versie krijgt, wil je niets liever dan die meteen gaan gebruiken. En dan kom je bij een filmpje waarbij wordt verteld hoe leuk het is om voor…. reclamebureau 2008 te werken. En die zijn nog op zoek naar een DTP’er.

Guerilla marketing

Als je goed kijkt staat er ook niet Adobe, maar ABODE (Ad for most Brilliant and Outstanding DTPer Ever). Maar ja, daar lees je in eerste instantie overheen. Net als de afzenden (P van Troje).

Een briljante, creatieve arbeidsmarktcommunicatie actie, uit de koker van Jeroen de Bakker die eerder al de glazenwasseractie bedacht. Eén nominatie voor recruiter van volgend jaar is bekend denk ik. Net als een mogelijke magneet award.

Geef een reactie

2 Comments