Monsterboard in zwaar(der) weer?

Monster Worldwide meldde dinsdagavond 18 maart dat de operationele kosten voor het 1e kwartaal van 2008 hoger uitvallen dan verwacht. Volgens Monster zijn de kosten voor de facelift en de bijbehorende marketing inspanningen hiervoor verantwoordelijk.

Sal Iannuzzi (CEO van Monster) zei onder meer
These investments are vital to building a solid brand and operations platform, and have positioned Monster for strong, sustainable, long term growth to our customers and shareholders.

Dat klinkt allemaal fraai genoeg. Maar hoe valt dit te rijmen met het volgende:
The Company will continue its policy of not providing guidance for 2008.

Oftewel; Monster geeft wel extra veel geld uit, maar weet niet of het dat extra geld terug gaat verdienen.

Hoe kan een CEO over strong, sustainable, long term growth spreken en tegelijkertijd geen omzetverwachting voor dit jaar afgeven?image

Het hoeft dan ook geen verbazing te wekken dat het aandeel Monster nabeurs met 6% kelderde na deze aankondiging. En woensdag haar vrije val vrolijk vervolgde.

Wanneer wordt Monster overgenomen? 

Geef een reactie

5 Comments