Een droevig, maar te verwachten moment. Met nog minder dan twee weken te gaan moet ik de lancering van RecruitmentLab verplaatsen naar januari 2009:
XING ‘koopt’ Jason Goldberg!
-
Marc Drees - 19 december 2008
- in Recruitment nieuws, Social netwerk,
- 2.723 views
- 1 reactie
Een jaar geleden werd Jason Goldberg bij Jobster de tent uit getrapt. En vandaag het bericht dat hij zijn nieuwe startup, Socialmedian, aan XING verkoopt. Voor $4 miljoen. Van loser tot winnaar in het tijdsbestek van 1 jaar. Niet slecht…
En alsof dat nog niet alles is; Golberg gaat Xing ‘versterken’; in de nieuwe positie van VP voor XING’s Application Platform. Ik hoop dat XING snapt wie ze in huis haalt… Net nu er een wisseling van de wacht van de CEO positie aanstaande is.
Een ravijn voorkomt succesvol inzetten van IT
-
Marc Drees - 19 december 2008
- in Recruitment trend,
- 2.659 views
- 7 reacties
Sinds het b egin van mijn werkzame leven heb ik altijd op de scheidslijn tussen IT en business geopereerd. Nou is dat niet helemaal waar, want in de eerste 2 – 3 jaar was ik een echte IT-er; hoewel ik nu het etiket cobol krasser zou hebben gekregen.
Maar de regelmaat waarmee ik aan de verschillende kanten van die scheidslijn heb geacteerd, heeft me een redelijk inzicht gegeven in de fundamenteel verschillende verwachtingen die business en IT van elkaar hebben.
Online groeit ondanks alles, maar niet overal
-
Marc Drees - 19 december 2008
- in Arbeidsmarktcommunicatie,
- 1.816 views
- 1 reactie
Dat het economische nieuws altijd een mix van positieve en negatieve berichten is, lijkt in deze tijd niet zo duidelijk. Maar gisteren was er weer eens zo’n positief bericht:
Careerbuilder kan Totaljobs niet meer kopen, 3i wel?
-
Marc Drees - 19 december 2008
- in Algemene vacaturesite, Recruitment nieuws,
- 2.484 views
- 3 reacties
Reed Business Information heeft een jaar lang tevergeefs in de etalage gestaan. De reden hiervoor was dat Reed Elsevier er alles aan deed om de business unit in zijn geheel te slijten.
Dat plan is faliekant mislukt. Niet alleen vanwege de economische crisis, maar natuurlijk ook omdat RBI een serie oude media bezit. En de toekomst daarvan is buitengewoon ongewis.
Favoriete werkgevers: Ministerie van Defensie
-
Marc Drees - 18 december 2008
- in Recruitment onderzoek, Wervingssite,
- 5.352 views
- 2 reacties
Het Ministerie van Defensie is een populaire werkgever. Zij is namelijk de nummer 42 uit het Intermediair Imago Onderzoek 2008.
De eisen aan de wervingssite van een populaire werkgever zijn hoger dan die van minder bekende werkgevers. Als deze populaire werkgevers zich tenminste rekenschap geven van de impact van hun wervingssite.
En dat is precies wat ik onderzoek in deze serie over Favoriete werkgevers.
Megajobs nu ook up en down en up en down en….
-
Marc Drees - 18 december 2008
- in Algemene vacaturesite, Recruitment nieuws,
- 1.978 views
- 0 reacties
Het lijkt erop dat Megajobs zo geschrokken is van de posting over hun onvoorspelbare reponsetijden dat de site vandaag continu up en down aan het gaan is:
In totaal al 11 keer down en het lijk erop dat het eind nog niet in zicht is… Best wel fijn, in combinatie met die variabele response…
Careerbuilder richting Microsoft?
-
Marc Drees - 18 december 2008
- in Algemene vacaturesite, Recruitment nieuws,
- 2.197 views
- 0 reacties
Anderhalve week geleden meldde ik de aanstaande dood van het dagblad Chigaco Tribune. Wat ondertussen heeft plaats gevonden. Maar dat is niet interessant, hoewel de nodige print eigenaren dit niet met mij eens zullen zijn.
Nee, wat echt interessant is: Chicago Tribune heeft een aandeel van bijna 41% in Careerbuilder! Jawel. En daarmee wordt de ondergang van de Tribune ineens buitengewoon interessant.
Het is niet overal kommer en kwel
-
Marc Drees - 18 december 2008
- in Arbeidsmarktcommunicatie,
- 3.133 views
- 5 reacties
Nou weten we dat wel, maar Croon maakt dat wel extreem duidelijk, via onderstaande advertentie:
Croon (onderdeel van TBI Holdings) zit blijkbaar te springen om personeel.
Something rotten bij Linkedin?
-
Marc Drees - 18 december 2008
- in Recruitment nieuws,
- 2.337 views
- 3 reacties
Een onverklaarbare management shake-up bij Linkedin: CEO Dan Nye gaat de tent verlaten. Hij geeft de sleutels terug aan de voormalige CEO (en oprichter) van Linkedin, Reid Hoffman.
Als het nou slecht zou gaan bij Linkedin is er nog iets van te begrijpen; maar het bedrijf is één van de weinige sociale netwerken die niet alleen in aantallen groeit, maar ook nog eens zwarte cijfers schrijft.
