In de Recruitmentmatters reeks “Hoe recruiten zij nu eigenlijk” is mijn oog deze keer gevallen op SocialCam. Wat mij betreft de app ontdekking van het jaar. Ik gebruik SocialCam vooral voor het filmen van mijn pasgeboren dochter. Filmpjes worden direct op YouTube gezet en ben hiermee een (hopelijk) leuk groei document voor haar aan het maken. Aardig ook voor de familie in het buitenland. Deze kunnen de ontwikkeling van de baby dan goed volgen. SocialCam dus, de the #1 video sharing app. De Socialcam-app is een van de populairste mobiele video-apps in de iOS App Store en op de Android-markt, met meer dan zestien miljoen downloads sinds de lancering in 2011. Ontwerksoftware leverancier Autodesk heeft SocialCam laatst voor 60 miljoen $ overgenomen. Men is van plan haar technologie voor professionele film- en videomakers toegankelijk te maken voor een breder publiek. De naam Autodesk is gevallen…. (meer…)
Heftige schommelingen in freemium vacaturesiteland
-
Marc Drees - 23 juli 2012
- in Algemene vacaturesite, Recruitment nieuws,
- 3.787 views
- 4 reacties
Manpower: Q2 is een rampkwartaal
-
Marc Drees - 20 juli 2012
- in Bedrijfsresultaat, Uitzendbureau,
- 4.486 views
- 7 reacties
Eerder vandaag publiceerde Manpower Group traditiegetrouw als eerste grote uitzender de resultaten over het tweede kwartaal van 2012. En die resultaten zijn ronduit schokkend te noemen. De omzet daalde met 8% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2011 en ook de brutomarge moest een veer laten en kwam uit op slechts 16,5%; nauwelijks hoger dan de marge in het derde kwartaal van 2011, de laagste marge sinds de financiele crisis was.
In een reactie op deze cijfers weet Jeffrey Joerres (CEO en Chairman ManpowerGroup) een volstrekte tegenstrijdigheid in drie zinnen te persen:
The second quarter underscored our ability to execute well in a difficult environment. It was a quarter in which we experienced mild but steady declines in revenue throughout the quarter. Europe, which comprises 65% of our business, not surprisingly experienced the most decline in the quarter.
Mild declines versus the most decline in the quarter. Een omzetdaling van 8% overall is natuurlijk geen mild decline, maar de situatie in Europa is voor Manpower inderdaad nog veel erger. Waarbij Nederland er in negatieve zin bovenuit springt. En de vooruitzichten voor het derde kwartaal nog slechter zijn…
Is Jobfox verleden tijd?
-
Marc Drees - 20 juli 2012
- in Algemene vacaturesite, Recruitment nieuws,
- 2.976 views
- 0 reacties
Het hing natuurlijk al heel lang boven de markt, maar het lijkt er op dat Joel Cheesman’s snuffelwerk (onder de titel Jobfox Headed to Deathpool? Founder Moves On) redelijkerwijs aantoont dat Jobfox niet langer onder ons is. Jobfox is/was een vacaturesite van de ‘nieuwe’ generatie waarbij matching een centrale rol speelt. Althans, binnen de oorspronkelijke Jobfox variant. Later evolueerde de site tevens naar een betaalmodel voor werkzoekers, waarmee Jobfox de schijn van recessieprofiteur op zich laadde.
Cheesman laat zien dat het Linked profiel van Rob McGovern (CEO en oprichter van Jobfox (en CareerBuilder)) ondertussen is aangepast waarbij zijn rol bij Jobfox naar het verleden is verplaatst. Daarnaast is de traffic van Jobfox in het afgelopen jaar volledig in elkaar gestort. Het zal mogelijk de $40 miljoen aan funding zijn geweest die ervoor heeft gezorgd dat het bedrijf zich nog zo lang heeft weten te handhaven.
Jobselectie heeft zijn nieuwe jas
-
Marc Drees - 20 juli 2012
- in Algemene vacaturesite, Recruitment nieuws,
- 3.851 views
- 7 reacties
Het is een dagje later geworden, maar Jobselectie heeft dan eindelijk een nieuwe jas gekregen:
Heel bijzonder, evenveel gewicht aan werkzoekers en werkgevers. Met overigens een (nog?) bijzonder laag aantal vacatures. Binnenkort zal ik de vernieuwde sites van zowel Banenmatch als Jobselectie aan een vergelijkend onderzoekje onderwerpen.
Waar blijft die nieuwe Jobselectie?
-
Marc Drees - 19 juli 2012
- in Algemene vacaturesite, Recruitment nieuws,
- 2.748 views
- 3 reacties
Is 2 augustus een bijzondere dag voor Monster?
-
Marc Drees - 19 juli 2012
- in Algemene vacaturesite, Recruitment nieuws,
- 2.674 views
- 0 reacties
Gisteren was er naar aanleiding van de relatief sterke stijging van de beurskoers van Monster dit berichtje:
Shares of Monster Worldwide Inc. pop, following reports that company executives are in the process of presenting to potential suitors.
En vandaag was er dit bericht:
Monster Worldwide, Inc. today announced that the Company will release second quarter financial results for the period ended June 30, 2012 on Thursday, August 2, 2012 prior to the market open.
Waardoor bij mij direct de volgende vraag opkwam: gaat Monster tijdens de presentatie van de cijfers over het 2e kwartaal eindelijk bekendmaken of er een koper is gevonden en zo ja, wie dat dan is? Want het is ondertussen 5 maanden geleden dat Sal Iannuzzi (CEO Monster) het bedrijf in de etalage heeft gezet. En dat is een verdomd lange tijd, tenzij je een winkeldochter wil worden natuurlijk.
Het duurt nog een paar weken, maar 2 augustus zou weleens een bijzonder interessante dag kunnen worden…
De Amerikaanse uitzendindex gaat met vakantie
-
Marc Drees - 18 juli 2012
- in Internationaal, Uitzendbureau,
- 2.362 views
- 1 reactie
Ik heb twee weken geleden een enorme blunder gemaakt bij de presentatie van de cijfers over de Amerikaanse uitzenders. In plaats van een daling in de uitzendindex te rapporteren had ik er een stijging van gemaakt, waardoor ik ten onrechte een historisch momentje voor de Amerikaanse uitzenders had geclaimd: een beter resultaat dan voor de financiele crisis. Helaas, dit mocht niet zo zijn; het was slechts het resultaat van een stomme rekenfout. Waarvoor mijn excuses.
Hier de bijgestelde uitzendindex waarbij direct opvalt dat in de afgelopen week de vakantieperiode is aangebroken:
Amerikaanse uitzendindex, week 29, 2008 – week 28, 2012. Bron: ASA (American Staffing Association)
VNU Vacature Media: inkt verschijnt waar digitaal verdwijnt?
-
Marc Drees - 17 juli 2012
- in Algemene vacaturesite, Recruitment nieuws,
- 3.089 views
- 1 reactie
Het wordt steeds merkwaardiger bij VNU Vacature Media. Volgens Follow the Money heeft Ben Rogmans (voormalig uitgever van De Pers) een rol als adviseur bij De Persgroep geaccepteerd. En in die rol zal hij betrokken worden bij VNU Vacature Media. Het aantal printvingers bij de (voormalige?) online club neemt dus steeds verder toe.
Met het vertrek van Quintin Schevernels (nu CEO Layar) en het ontslag van Mark Götz ( Product Director – Head of Product bij VNU Media) is tegelijkertijd het aantal digitale vingers aanzienlijk gereduceerd. Waar gaat dat naartoe met VNU Vacature Media?
Jobselectie verschijnt wat later in het nieuw
-
Marc Drees - 17 juli 2012
- in Algemene vacaturesite, Recruitment nieuws,
- 1.744 views
- 0 reacties
