Opdracht aan onze ambassadeurs
Ambassadeurs en ambassadrices zijn onze vertegenwoordigers in het buitenland. Maar niet altijd. Eén maal per jaar komen zij bijeen bij elkaar om ontwikkelingen in Nederland, het beleid van de regering en de belangrijkste punten voor het nieuwe jaar te bespreken. De Ambassadeursconferentie is een belangrijk instrument om de Nederlandse belangen in het buitenland met één stem uit te dragen. Hans de Boer voegde daar dit jaar een opdracht aan toe: laat de ambassade entree zijn voor het bedrijfsleven, let’s bring Dutch solutions to global challenges. Mooi.
Boter bij de vis
Maar hoe doe je dat in de praktijk? Hoe ben je als ambassade entree? Hoe help je Nederlandse bedrijven in buitenlandse markten? Hoe breng je, om te beginnen, Nederlandse bedrijven in contact met Nederlandse ambassades? Goeie vragen. Het antwoord? Organiseer een bedrijvendag als de ambassadeurs toch in Nederland zijn. Laat onze gouvermentele ambassadeurs eens non-gouvermenteel ambassadeur zijn voor zichzelf. Zou zoiets nuttig zijn?






