Daar zijn we dan met de afsluiting van een enerverende dag. In de laatste ronde presenteren de werkgroepen hun cases voor een fles champagne. De case is samengesteld uit de twee uur in werkgroepen. Erg kort om een presentatie voor te bereiden. Een presentatie die binnen 5 minuten moet overtuigen van de meest vernieuwende digitale wervingsstrategie. Uit het niets. Eer, een halve minuut roem en een fles champagne staan op het spel.
Live blog: Digitaal Werven 2010 DEEL III
Na de vorige twee sessies is de groep uiteen gegaan in groepen om een vooraf ingebrachte case te bespreken. Onder andere Deloitte en Detailresult maar ook een kleinere partij als Fit 4 Finance hebben bij de organisatie een case aangedragen. Met 6-10 man per tafel word de case besproken en mag de aandrager om tips en tricks te vragen.
Na de lunch krijgen we 4 commerciele pitches te verstouwen. Daarmee moeten we straks nog maar eens in roepen uit een om de cases van tools te voorzien.
(meer…)
Live blog: Digitaal Werven 2010 DEEL II
Live blog: Digitaal Werven 2010 DEEL I
Collega Bas van de Haterd organiseert vandaag Digitaal Werven 2010 (#DW2010) in S2M. Een mooi programma dat ik live voor jullie zal volgen. Ik schrijf met de presentatie mee dus de blogjes zullen mee golven met de spreker.
Een half uur te laat in verband met vreselijke treinstoringen tussen Amsterdam en Utrecht beginnen we met de Keynote van Matthew Jeffery, Global Director of Talent Brand bij Electronic Arts.
(meer…)
USG People: ‘Wij omarmen de zzp-markt’
Vacatures per regio: oooh, wat is het mooi!
Ik ga deze keer niets verklappen. Nou ja, een beetje dan. De resultaten over de afgelopen drie weken vergeleken met diezelfde periode in 2009 zijn … fantastisch! Dat is het dus. Fantastisch. Waar we verleden jaar in oktober een daling van het vacaturevolume per regio zagen ontstaan is er nu een omgekeerde beweging. Wat meteen tot gevolg heeft dat de afstand tussen 2010 en 2009 groeit, in het voordeel van 2010.
En dat is niet het enige, want ook ten opzichte van 2008 zijn de resultaten uitstekend te noemen. Maar meer zeg ik niet. Want dan is elke verrassing er vanaf. Fantastisch!
Welten schrijft weer zwarte cijfers
Detacheerder Welten bodemt uit. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers die het bedrijf deze maand bekendmaakte. Ten opzichte van het eerste halfjaar van 2009 daalde de omzet met 32 procent. Dat is nog altijd een forse daling, die volgens het persbericht niettemin ‘positief’ stemt. Welten is namelijk weer winstgevend.
En dat is goed nieuws voor investeringsfonds Synergia. Dat bezit een fors belang in (en gedeeld zeggenschap over) de Vessemse detacheerder. Eerder deze maand werd bekend dat Synergia op zijn investering in een ander hr-bedrijf, Corgwell Group, ettelijke miljoenen boekverlies leed, toen dat bedrijf failliet ging.
En zo ziet een derde wereldland er uit
Volgens het Amerikaanse Census Bureau leefde in 2009 14,3% van de Amerikaanse bevolking onder de armoedegrens. Een stijging van 1,1% ten opzichte van de 13,2% in 2008. Ruim 40 miljoen Amerikanen zijn afhankelijk van voedselbonnen. Maar gelukkig groeit de economie…
Van twee kanten – De tent of toch maar de vent?
Nu de markt weer stevig aan het aantrekken is, moet ik ook weer na gaan denken over de groei. Dan moet je dus gaan kijken ‘welke vent bij je tent’ past. Dan doemt ook meteen de vraag op, die me altijd al bezig houdt sinds ik aan recruitment aan deze en gene zijde van het bureau zit: doe je nou zaken met de tent of de vent? (meer…)
