In het bushokje kwam ik de onderstaande advertentie tegen. Nogal vaag, waarbij ik er van uit ging dat hij voor een nieuwe algemene vacaturebank zou zijn. Niets is echter minder waar.
Verplaatsjecarriere.nl begint met een beetje een vreemd intro scherm waar je 3 vragen moet beantwoorden. Vooral de leeftijdsindeling vond ik bijzonder: 16 jaar, 17-23 jaar en 24+.
Wanneer je deze dan toch invult kom je ineens op… Werkenbijdelandmacht terecht. In dit geval met een specifieke welkomstboodschap voor ‘ouderen’ (ouder dan 24).
Ik moet zeggen dat ik er niet heel erg over te spreken ben. Je kan stellen dat de Landmacht op deze manier misschien de bevooroordeelde mensen die er niet willen werken toch naar de site trekt, maar de vraag is of die niet ook weer meteen afhaken.
In dit kader vind ik de vraag: weinig waardering voor je werk ook zeer discutabel. Als je discussies rondom vredesmissies en dergelijke ziet vraag ik me af hoeveel waardering de soldaten van dit land krijgen van de politiek en een behoorlijk deel van de burgerij.
Alexander Crepin
says:Ik werd wel nieuwsgierig toen ik verplaats je carriere zag.
Wat is dit nu weer? Maar dat is wellicht ook een vorm van beroepsdeformatie.
In eerste instantie geslaagde opzet want ik ben gaan kijken.
Het verhaal begrijp ik, men probeert onder de aandacht te brengen dat het leger meer te beiden heeft dan “soldaten werk”, maar of je de ogenschijnlijk jonge doelgroep bereikt met een carriere perspectief? Ik heb daar mij gedachten bij, maar die zeggen wellicht meer over mij zelf dan over de campagne.
Het zou aardig zijn wanneer we over enkele maanden een gastblog krijgen van degene die deze campagne heeft opgezet waarin hij/zij ons informeert over de resultaten c.q. web statistieken. Dan kunnen de stuurlui weer aan wal.
Chris Stapper
says:Het zou me niks verbazen als Harry, Floor en ik hier dan de enigen zijn die niet onder de categorie ‘ouderen’ vallen.:D
*zwaait met zijn gen-y vlag*
martijn betgem
says:En …’ouderen’ (ouder dan 24). Gaat nu wel heel erg hard ineens.
Bas van de Haterd
says:@cees: zoveel mensen gebruiken chrome nu ook nog niet hoor 🙂
Cees
says:De site maakt op zichzelf wel nieuwsgierig, maar na invullen haken de meeste snel af denk ik.
Ook omdat de site niet in Chrome werkt.
Guido Stek
says:Deze campagne raakt weinig doelen.
1. is de doelgroep bezig met carriere
2. ik kom hem in Arnhem en omgeving tegen op file gevoelige punten, is de doelgroep die hier rijdt (forensen) de doelgroep.
3. als ik gepest wordt op mijn werk, moet ik dan bij de landmacht zijn
Chris Stapper
says:Ik vind het een leuk idee om een jonge doelgroep aan te spreken. Maar met een reclame als ‘verplaats je carriere’, die zich pas op de website op een doelgroep richt bereik je niet optimaal je doelgroep. Juist mensen die al een carriere hebben zullen zich aangesproken voelen – het gaat over verplaatsen en niet starten van een carriere, dus een rare aansluiting op starters of jonge werknemers.
Als ik op een website kom en meteen iets in moet vullen haak ik altijd meteen af.
Los van dat: de foto is wel leuk, opvallend en ik zou zeker naar de website gaan. En als jongere zou ik me denk ik ook aangesproken: hey, dit is een site voor mij! Dus als ze de schakel van board naar website iets duidelijker maken (meer richten op de doelgroep van jonge mensen) zou het best een leuke campagne zijn.
Nienke Smit
says:Ik deel je verbazing, ik zag langs de snelweg dezelfde reclame met de tekst: Opslag nodig? Verplaatsjecarriere.nl. Ik heb me in de file het hoofd gebroken wat opslag met carriere te maken had. Of je in een andere loods wil komen werken..? Ik denk nu ik deze variant gelezen heb, dat het financiële opslag is. Maar ik geloof ook niet erg in de combi financiële opslag en landmacht… dus toch loods en landmacht…???…hele rare campagne.