Wat doet blogging voor onze industrie

Toen ik een half jaar geleden begon te bloggen voor Expand had ik geen idee wat de impact van dit fenomeen zou kunnen zijn. Ik ben, zacht gezegd, zeer positief verrast.

Toen we met Kangarooster begonnen, wisten we al dat een blog een integraal onderdeel van de site zou moeten worden. Door de brede kennis en diepe ervaring van de partners zou een blog een bijdrage kunnen leveren aan de kennis van online recruitment in al haar facetten.

En nu is er een bevestiging van deze gedachte bij monde van John Sumser. In een uitstekende post over het belang van blogging in de recruitment arena beschrijft John op zijn onnavolgbare wijze de waarde, de beperkingen, de risico’s en de toekomst van blogging in onze industrie.

John blogt niet, nooit. Al zo lang als ik me kan herinneren publiceert hij zijn e-mail nieuwsbrief. Toen ik hem in november 2006, tijdens de ERE dagen in Amsterdam, vroeg naar het waarom had hij geen duidelijk antwoord. Maar hij houdt ervan zijn boodschap te controleren. Dat, en de onwil om op allerlei commentaar te moeten gaan reageren, zijn waarschijnlijk de belangrijkste redenen waarom we John in (nabije) de toekomst geen eigen blog op zullen zien zetten.

Geef een antwoord