Vandaag is de beste recruitmentsite van Nederland bekend gemaakt: ING…
Zowel Marketingfacts als Personeelslog staan uitgebreid stil bij de lijst van beste recruitmentsites, zoals vandaag door Intelligence Group in een persbericht gepresenteerd.
Naast ING figureert Heineken prominent; als ‘publieks’ lieveling.
Heineken, maar in nog veel ergere mate ING maken er geen geheim van niets met kandidaten op te hebben. Althans niet via hun online recruitment kanaal.
Desondanks worden juist deze twee bedrijven in de bloemetjes gezet. En feitelijk niet vanwege hun online recruitment; maar uitsluitend vanwege hun employer branding inspanningen. Tenminste, dat hoop ik.
Want ik mag er toch vanuit gaan dat geen van de juryleden daadwerkelijk op één van deze sites heeft geprobeerd een vacature te vinden en er vervolgens op heeft geprobeerd te solliciteren. Als ze dat wel hebben gedaan en alsnog deze twee treurige voorbeelden als prijswinnaars hebben verkozen dan heeft online recruitment in Nederland geen enkele toekomst.
Het meest angstaanjagend vond ik nog de afsluiting onder het ‘persbericht’ op Wervingswereld:
Bent u op zoek naar concrete handvatten voor het inrichten van uw recruitmentsite? Neemt u dan contact op met:
Intelligence Group
Zou Intelligence Group echt denken dat zij kennis hebben van online recruitment? Of is dit een voortijdige (en hele slechte) 1 april grap?
Deze blog is eerder verschenen op Expand