De daling van de oplage van de landelijke dagbladen blijft maar doorzetten. Welke noodgrepen moet een dagblad doen om hot topic te blijven? Wat is de toekomst van ‘het gedrukte’? Hoe reageert de gevestigde orde op technologische veranderingen als bijvoorbeeld epaper?
nrc.next zegt ontwikkelingen als epaper in de gaten te houden en voeren nu al gesprekken over hoe erop in te springen als het doorzet. Maar hoe belangrijk is crossmedia tot nu toe?
Maar enkele lezers per dag maken gebruik van de smsdienst die de nrc.next aanbiedt voor diegenen die extra informatie willen krijgen op hun mobiele telefoon. Hun website is tot nu toe hopeloos ouderwets en houterig. Er is dan wel een nieuwe, flashy website onderweg, met een gezonde dosis interactie, maar is dit niet wat laat? Absoluut, zeker voor de arrogante lijfspreuk: “What’s next?”.
De marketiers van nrc.next moeten veel sneller inspringen op trends om in ‘on-the-spot-heid’ niet voorbijgestreefd te worden door de Dag of een van de andere gratis dagbladen.
Dit is natuurlijk een open sollicitatie, dat moge duidelijk zijn.
Marc Drees
says:Hi, we wachten af…
En welke veranderingen moeten worden doorgevoerd? Electronic paper? 🙂
Floor
says:Wacht maar af; na mijn scriptie over welke veranderingen het medium moet doorvoeren om te blijven bestaan, praten we verder.
Daarnaast: eens een loser never een cruiser
Marc Drees
says:Bas: Dat ondersteunen moet wel een keertje ophouden natuurlijk. Papa wil wel eens op kosten van dochter op een cruise!
Bas van de Haterd
says:Rijke pappa die d’r wel blijft ondersteunen toch 😛
Marc Drees
says:Een open sollicitatie op een uitstervend medium?
Dat biedt natuurlijk niet al teveel toekomstperspectief!