Linkedin met… Myspace?

Emerce maakt melding dat Rupert Murdoch’s News corp interesse heeft om Linkedin te kopen. New Corp is o.a. ook eigenaar van MySpace, de grootste social networking site ter wereld met meer dan 200.000.000 profielen en een groei van 230.000 accounts per dag (ter vergelijking: Hyves gaat richting de 5.000.000 profielen).

Linkedin heeft 16.000.000 profielen (net zoveel als Nederland inwoners dus), waarvan zo’n 350.000 Nederlandse (waarbij dat laatste cijfer lastig te checken is). Dat Linkedin ooit overgenomen zou worden is eigenlijk al bekend sinds de oprichting, alleen is de verbazing dat News Corp nu interesse heeft wel groot. Monster (de moeder van Monsterboard) is namelijk sinds dag 1 als meest logische partner genoemd. Toen Linkedin in 2003 opgezet werd gingen de geruchten hierover al. Als de overname doorgaat is hij op zijn minst bijzonder te noemen, omdat News Corp tot nu toe vooral in de B2C markt zit en nu dus de B2B markt in lijkt te gaan. Of ziet Rupert Murdoch ook dat werk en privé steeds meer in elkaar gaan overlopen?

Geef een reactie

3 Comments
  • Marc Drees
    says:

    Het lijkt me logischer te verwachten dat Monster wordt opgekocht dan dat Monster koopt.
    Niet alleen zijn ze de afgelopen jaren niet met innovaties gekomen; het laatste jaar zijn ze feitelijk alleen maar negatief in het nieuws geweest.

  • Michel Rijnders
    says:

    Monster heeft blijkbaar geen interesse in LinkedIn. Het is intern al vaker geopperd begreep ik, maar tot nu toe dus geen actie op ondernomen. Monster schijnt wel eerder geexperimenteerd te hebben met een sociaal netwerk, maar hier niet tevreden over te zijn geweest. Nu gaven medewerkers (op ERE) aan dat er einde van het jaar nieuwe innovatieve diensten op Monster gebracht zullen worden, maar het is maar afwachten of dat ook echt gaat gebeuren. Monster is de laatste jaren niet mer vernieuwend geweest en uiteindelijk blijft het steeds gewoon een advertentieboer.