In mei van dit jaar opende voor het tweede jaar de virtuele carriërebeurs Clickbeurs van Totaljobs haar deuren. HRlog gaf hier een korte impressie van, die bepaald niet positief was. Ook het commentaar was vrijwel unaniem negatief; met uitzondering van een paar Reed Elsevier medewerkers die dachten slim te zijn.
Desondanks begreep ik via welingelichte kringen dat de Clickbeurs een commercieel succes zou zijn geweest. Hoewel ik Clickbeurs met een legohuis heb vergeleken (het is (vrijwel) identiek aan het Habbo hotel) is stompzinnig design en dito interactie blijkbaar geen garantie voor een mislukking.
En succes dient geprolongeerd te worden. Dus ook dit jaar zal het Totaljobs Habbo hotel weer van de partij zijn. En volgens de Clickbeurs minisite zal er dit jaar nog meer moois te bewonderen zijn:
- Een uitgebreidere zoekfunctie voor direct zoeken naar vacatures/werkgevers (zoeken op functie/trefwoord, locatie, werkgever, etc.)
- Een uitgebreidere chat-functionaliteit, waarbij 1-op-1 chatten tussen bezoekers alsmede tussen recruiters en werkzoekenden mogelijk is, alsmede met meerdere mensen tegelijk (groep chat). Ook kan men chat-gesprekken bewaren en boodschappen achterlaten. Kortom, chatten vergelijkbaar met MSN Messenger
- Uitgebreidere mogelijkheden voor standhouders: respons en statistieken, toevoegen van nieuwe avatars en collega’s, verschillende standbouwopties met meer imago- en branding mogelijkheden alsook prominente bedrijfsvideo’s
- Een duidelijke helpfunctie voor recruiters en werkzoekenden
- Een overzichtspagina met (hoofd)sponsors
Ik kan bijna niet wachten…
Oh, en wil je als bedrijf een plekje verwerven: Basis stand € 7.000, Premium stand: € 9.000.
Mogelijk dat Clickbeurs alleen voor Totaljobs een (commercieel) succes wordt.
1 Comment