Misbranding

Als je arbeidsmarkt merk niet klopt, moet je het fixen. Voor de één moeilijker dan de ander. Het Britse MI6 (de geheime dienst, zeg maar de AIVD), heeft zo’n probleem dankzij… James Bond films.

Het grote succes van de films trekt veel mensen aan die ook wel spion willen worden, graag schieten en voor ‘hare majesteit’ willen moorden, aldus dit artikel op Yahoo. Zo zie je maar… een mooi merk, veel gratis aandacht en sollicitanties danzij de filmindustrie, maar helaas wel het verkeerde beeld (we hebben geen ‘licence to kill’ en dragen geen Beretta’s) wat dan weer tot veel teleurstelling leidt bij sollicitanten. En een hoop werk, wat ze zoeken juist andere mensen dan spionnen.

Overigens is het dus wel een krachtige tool, TV en film. We hadden hier in Nederland jaren geleden geloof ik nog een serie over de landmacht (met Tycho Gernant en Babette van Veen als ik me niet vergis), mede gefinancierd door de landmacht om het werk realistisch in beeld te brengen en zo mensen aan te trekken. Wordt het in deze arbeidsmarkt tijd voor nog enkele van dergelijke projecten?

Geef een antwoord