Bij een beoordelingsronde van CV database services van onze Nederlands(talige) vacaturesites struikelde ik op Totaljobs over onderstaande quote:
Iedere maand bezoeken ongeveer 500.000 unieke bezoekers onze site: maar liefst 8 nieuwe werkzoekenden per minuut.
Los van de rekenfout is dit natuurlijk een zeer komisch statement. Bedoeld als wervende tekst voor werkgevers lijkt het juist het omgekeerde te bewerkstelligen. Tenslotte suggereert deze tekst het volgende: werkzoekenden gaan maar één keer naar Totaljobs!
Nou is dat natuurlijk helemaal niet waar; werkzoekenden gaan regelmatig terug naar een vacaturesite, dus ook naar Totaljobs. Maar blijkbaar heeft in dit geval de marketing afdeling zitten te slapen, of dit zelfs nog nooit gezien.
Bas van de Haterd
says:En laat nu juist Totaljobs volgens mij een groot aantal herhaal bezoekers hebben (als je de traffic vergelijkt met de bereikscijfers van STIR en Multiscope). 3e qua traffic, 10e qua bereik (even gemiddeld gemeten).