Je nieuwe spam wacht op jou

Dankzij Personeelslog en HRlog viel mijn oog op de facelift van Monsterboard. En het is een grondige facelift … van de homepage en de vacature zoekresultaten. Want de rest van de site is vrijwel ongewijzigd.

Het persbericht van Monsterboard stelt dat: […] het bedrijf wordt gepositioneerd als een medium om werknemers te helpen de belangrijkste doelstellingen in hun leven te verwezenlijken

Nou, nou, tut, tut, poeh, poeh. Dat is me nogal wat.

Als deze ‘herpositionering’ net zo dun is als de facelift van de site hoeven we op weinig nieuws te rekenen. Ondanks de ronkende slogan: “Je nieuwe leven wacht op jou“.

Wat mij echter oprecht stoort is de arrogantie waarmee een merk als Monster flagrante nonsens de wereld in keilt en daarmee weg kan komen. Want Monster is volstrekt niet geïnteresseerd in het “helpen bij het verwezenlijken van de belangrijkste doelstellingen in [mijn] leven“. Dat is geen hoogdravende marketing blabla, dat zijn klinkklare leugens.

Stel je eens voor dat Monsterboard plotseling last kreeg van dezelfde kwaal als Jim Carrey in Liar, Liar? Misschien zou dan wel de volgende tekst zijn gepubliceerd:

Hallo werkzoeker,

Kom naar mijn site, en reageer op de vacatures die ik publiceer als bedrijven mij daarvoor betalen. En plaats je CV die ik tegen betaling aan bedrijven lever. Ik controleer niet of gepubliceerde vacatures daadwerkelijk bestaan en ik kan niet garanderen dat bedrijven op een fatsoenlijke manier met jouw CV omgaan.

Op deze manier verdien ik heel veel geld.

Ik hoop dat je vaak ontslagen wordt en dan steeds naar ons terugkomt om een nieuwe baan te vinden. Zodat ik nog meer geld kan verdienen.

Tot gauw,

Monsterboard

Het zou in ieder geval een stuk eerlijker en duidelijker zijn. Met of zonder facelift.

En een passender slogan, geheel in Liar, liar stijl zou dan als volgt gaan: “Je nieuwe spam wacht op jou”.

3780cookie-checkJe nieuwe spam wacht op jou
Geef een reactie

10 Comments