Lijstjes

Regelmatig krijg ik een vraag: moet ik meedoen aan al die onderzoeken? Of in het geval van het onderzoek van Marc en mij (Digitaal-Werven): waarom zou ik meedoen? Nou, Great Place to Work laat jaarlijks al zien dat hun winnaars een groot deel meer sollicitanten krijgen dan gemiddeld. In een interview met Jeroen van Zelst van Andarr (winnaar van dit jaar) gaf hij ook al aan dat het aantal CV’s met een factor 5 is toegenomen na de overwinning.

En dan lees ik op het Taleo blog dat de Fortune 100 best companies to work for lijst jaarlijks de S&P 500 (Amerikaanse beursindex) outperformed. Logisch, want goed personeel betekend goede prestaties. Een nieuw beleggingscriterium?

Sogyo is erg gelukkig dat het als klein bedrijf veel aandacht heeft gekregen in verschillende media omdat ze genomineerd zijn voor de beste recruitmentsite. Of het direct meer CV’s heeft opgelevert weet ik niet, maar de aandacht is hen meer dan welkom.

Dus op de vraag: moet ik meedoen aan deze onderzoeken? Soms is het wel handig. Ik zou niet overal aan mee doen, zeker als er inhoudelijk geen onderzoek aan te pas komt. Maar als je je ergens voor kan opgever, liefst gratis, zou ik het doen. En in het geval van een GTPW onderzoek moet je betalen voor het onderzoek, niet voor de verkiezing, is het dus hoe dan ook de moeite waard om te kijken waar je staat als bedrijf.

Geef een reactie